Blog

A marketing eszközeivel nem csak az a célja egy vállalkozásnak, hogy több vevő figyelmét szerezze meg. Fontos, hogy a leendő dolgozók is felkapják a fejüket a hirdetésekre, márkára, arculatra. Mivel a leendő munkavállalók a folyamat motorjai, így érdemes tudni, hogy honnan lehet számítani a megkeresésükre. Talán...

Valószínűleg mindenki ismer Ábelt, aki csak annyit kérdezett a Fluimucil reklámban, hogy „de miért?”. Mindannyiunkat nagyon idegesített, legszívesebben le is oltottuk volna a kis srácot (talán többen TV-n keresztül meg is tették), de mégis megjegyeztük a reklámot. Ehhez pedig csak egy kisfiú egyszerű és nagyon sokszor...

Ahogy a hétköznapi életben, úgy a mai felgyorsult marketing világban is működik a fordított pszichológia. Ezt az eszközt használta fel az eToro is, amiben nem akárki segített, mint Alec Baldwin. A fordított pszichológiának a lényege, hogy valami olyan dologra kérjük a hallgatóságot, aminek az ellenkezőjét várjuk,...

Manapság már a cenzúrának szinte nyoma sincs ahhoz képest, hogy évtizedekkel ezelőtt mennyire megkötötték a reklámszakértők kezeit. Csak elvétve tudtak eldugni apró pajzán, vagy felháborító üzeneteket. Ugyanakkor még mindig vannak olyan TV reklámok, melyeket (sajnos vagy nem sajnos) nem adhatnak le fő műsoridőben a csatornákon. Ezek...

A multinacionális vállalatok folyamatosan szem előtt akarnak lenni. A sportban ehhez jó módszer lehetne az, hogy különböző felszereléseken is megjelennek olyan márkák, amiket nem feltétlen azonosítunk a sporttal. Ez a trend Magyarországon nagyon jellemző, hiszen még Kovács „Koko” István nadrágja is tele volt logókkal. Még a...

Az árstratégia az egyik legnagyobb fegyvere a marketingnek. Ezzel nagy újdonságot nem árultunk el, ugyanakkor mégsem használja mindenki az árazás játékát. Többen lehet, hogy azért nem, mert nem tartják etikusnak. Hiszen az tényleg nem túl korrekt, hogy az eddigi ár felé írjuk a dupláját, amit aztán...

Megannyi iparágnak megvannak a nagy vetélytársai. Vegyük például az Adidas-t vagy a Nike-ot, a Coca Cola-t vagy a Pepsi-t, a gyorséttermek piacán hasonló a helyzet a McDonalds-szal és a Burger King-gel. Ezek a nagy ellenfelek folyamatosan cukkolják egymást, különböző videókban szólnak be egymásnak. Ezek még valamennyire...

A professzionális sport ligák hivatalos oldalai napi szinten publikálják az adott játéknap legjobb jeleneteit. Top5-ös és Top10-es listákat csekkolhatunk minden reggel a legutóbbi meccsekről. Ráadásul ez azért nagyon előnyös, mert egy ilyen videó csak 2-3 perces, így a nagyon elfoglalt fanatikus rajongók is bele tudnak...

A media hack sok cég által használt marketing eszköz, melyben egy megdöbbentő hír kerül a nézők elé, ami egyszerűen annyira figyelemfelkeltő, hogy mindenki elkezd arról beszélni. Pár évvel ezelőtt a magyar online marketing egyik legérdekesebb húzása Tibi atyához volt köthető. A főleg fiatalokat megcélzó, humoros meme-eket...