Fontos változás a Meta hirdetések terén 2023. júliusától

Facebook logó a laptop kijelzőjén.

Fontos változás a Meta hirdetések terén 2023. júliusától

 

Fontos változás jön a Meta hirdetések terén. Ha nem szeretnéd, hogy leálljanak a kampányaid, olvass tovább!
 

Korábban talán Te is hallottál róla, hogy néhány hónapja rekordbírságra, összesen 450 milliárd forintra büntette a Metát az Európai Unió az adatvédelmi szabályok megsértése miatt. Többek között ez is állhat a Meta hirdetésekkel kapcsolatos legújabb szigorítások hátterében is. Hivatalosan azonban az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya (Digital Services Act) kötelezi a Metát további adatok megadására a hirdetők kapcsán.

A Digital Services Act egy törvénycsomag, mely fokozatosan lép életbe. Célja pedig a biztonságosabb digitális tér megteremtése, ahol a felhasználók jogai védelmet élveznek.
 

Miről szól az új szabályozás a Meta hirdetések kapcsán? Milyen adatokat kell megadnom?

 

Amennyiben Facebookos vagy Instagramos hirdetéseiddel EU-n belüli területre célzol, meg kell adnod néhány további adatot kiegészítésként. Elsőkörben annak a szervezetnek vagy személynek a nevét kell megadnod a hirdetési fiókodban, aki a hirdetésből hasznosul, azaz a kedvezményezett nevét. Ha nem a kedvezményezett fizeti a hirdetést, akkor külön meg kell adni a kifizető nevét is.
 

Mikor kell ezzel foglalkoznom?

 

2023. július 5-től kezdődően lehet megadni, 2023. július 10-től pedig kötelező lesz megadni ezeket az adatokat. Enélkül nem futtathatsz majd hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon.
 

Hol fognak megjelenni ezek az adatok?

 

A kedvezményezett és a kifizető adatai rögzítve lesznek a Hirdetéstárban, az adatok módosítása esetén pedig 1 éven át visszanézhetőek lesznek az előzmények. A hirdetésben vagy a hírfolyamban viszont nem fognak megjelenni az említett adatok.
 

Mi változik tehát?

 

A hirdetési funkciók, a célzás, az ellenőrzés folyamata, a hirdetési költség és a licit terén nem lesz változás. Ami változik: a kedvezményezett (és adott esetben a kifizető) megadása nélkül nem fogsz tudni hirdetni, és a korábban már elindított hirdetéseid is leállnak.

Ezért amit mindenképpen jegyezz meg: ha Te kezeled a hirdetéseidet, állítsd be az említett adatokat 2023. július 10-ig!
 

Ha szeretnél még többet megtudni, itt találod a Meta részletes tájékoztatóját.

Szeretnéd, ha egy profi csapat felelne a Meta hirdetéseid kezeléséért? Írj nekünk és mi levesszük a terhet a válladról!