Digitális marketing és szövegírás – miért fontos a jó szöveg?

szövegírás, digitális marketing

Digitális marketing és szövegírás – miért fontos a jó szöveg?

 

A digitális, vagy online marketing egyik alappillére a minőségi és releváns tartalomgyártás, így a szövegírás is. Éles verseny folyik az olvasók és látogatók figyelméért, ugyanis exponenciális növekedést mutat mind a szöveges, mind a vizuális tartalmak előállítása. Egy ilyen szoros (és egyre szorosabb) versenyben nem tudunk mást tenni, mint a lehető legminőségibb tartalommal előállni, hogy az olvasók a konkurencia helyett minket válasszanak, minket látogassanak.

A minőségi tartalomgyártás kicsit önmagyarázó téma már marketinges körökben, mindenki alapvetésnek tartja, ugyanakkor sokan nem értik meg teljesen, miről is van szó. A megfelelő és megkapó szövegek, képek és videók nem csupán azt a célt szolgálják, hogy valami épkézláb tartalommal előálljunk, legyen miről poszt, kitöltsük a rendelkezésre álló helyet. A jó tartalom sokkal nagyobb szerepet tölt be ennél, igazi szuperfegyver lehet, ha a megfelelő módon használjuk fel!

Nézzük meg, milyen szerepe is lehet a jól megírt szövegeknek az online marketingben!

 

szövegírás

 

1., A jó szövegírás hatása a SEO-ra

 

Ahhoz, hogy az online térben a honlapod, blogod vagy social media oldalad megtalálják az emberek, láthatónak és elérhetőnek kell lennie a keresőmotorok számára. Ez egyértelműnek tűnhet, tekintve, hogy az emberek legnagyobb része a keresőmotorokat használja arra, hogy egy témáról vagy specifikus dologról többet tudjon meg. A keresők közül is monopol helyzetet élvez a Google, amely az online keresések 90%-át bonyolítja, így duplán releváns a mondás, miszerint „a Google a barátod”.

A találatok listájához a Google ún. botokat használ, amelyek feltérképezik a webet, elemzik az oldalak tartalmát, relevanciáját, beállításait, mérlegelik, mennyire értékes a tartalom a nagyközönség számára, majd indexálják a kereső rendszerében, illetve feltüntetik a találati listában. Minél igényesebb és relevánsabb a tartalmad, annál előkelőbb helyen rangsorolja a Google keresés után, ehhez pedig jól sejted, a jól megírt szöveges tartalom nagyban hozzájárul!

A friss, naprakész és releváns tartalmat a Google mindig értékeli, a rangsorolásunkat pedig segíthetjük a SEO (search engine optimization: keresőmotor optimalizálás) szempontjainak figyelembevételével is. Használjuk gyakran (az ésszerű keretek között) a kulcsszavainkat a szövegekben, így az adott kulcsszó keresése során nagyobb eséllyel találják meg az emberek a mi oldalunkat.  A keresőoptimalizálás azonban nem áll meg a SEO barát szövegírás területén, jóval több ennél, így azt egy másik cikkben tárgyaljuk majd.

 

2., Meggyőző és érdekes tartalom:

 

A honlapunk, blogunk vagy social media oldalunk szövegei több mindent is elárulnak rólunk a látogatók számára. Ennek egy része tudatos, más része pedig nem tudatos benyomások alapján történik, így a jó tartalom lehet egyszerre informatív, és érzelmi kapcsolatot is teremthet az olvasóval. Az emberek sokszor egy adott témára vagy információra keresnek rá, így annál pozitívabb lehet a megítélésünk, minél több információt találnak meg az oldalunkon.

A minőségi szövegek és vizuális anyagok azt közvetítik az olvasók számára, hogy szakértők vagyunk az adott területen, megéri több időt eltölteni az oldalon, illetve később is visszatérni hozzánk. Minél több, a szakterület és az olvasó számára releváns témát érintünk, annál hitelesebbnek tűnhetünk majd, ha pedig sikeres megoldást is kínálunk a látogatók problémáira, minden adott, hogy végül az ügyfeleinkké váljanak.

 

3., A tartalom és a konverzió közötti kapcsolat:

 

A minőségi tartalom hitelességet teremt, a hitelesség pedig hosszú távon megbízhatóságot sugall és bizalmat ébreszt. Egyáltalán nem mindegy, hogy az oldalunknak milyen a megítélése, ugyanis, ha az idő előrehaladtával egyre több és több látogató lesz elégedett és tekint megbízható forrásként az oldalunkra, kialakul egy hűséges olvasócsoport, akik nagyobb valószínűséggel lesznek visszatérő ügyfeleink is. Ehhez persze nemcsak időt kell szánni a rendszeres és minőségi tartalom összeállítására, de érteni kell azt is, hogy ki a mi célcsoportunk, és mivel tudjuk őket a legjobban megszólítani. A szöveges tartalom tehát egy sokrétű eszköz, a jól megírt szövegek pedig a hosszú távú sikerünk elérésének alapjai lehetnek.