Amikor észrevétlenül másznak bele az agyunkba

PNGN, vállalkozás, marketing

Amikor észrevétlenül másznak bele az agyunkba

Ahhoz képest, hogy az utóbbi évtizedekben már szinte mindent le lehet tölteni az internetről, a mozizás kultúrája nem múlt el. A premierekre 2020-ban is telt házas előadások kerülnek megrendezésre (természetesen nem járványidőszakban).

A filmek előtt pedig az elkerülhetetlen reklámok és előzetesek várják a hallgatóságot. Ez eddig teljesen hétköznapinak tűnik, de a manipulatív pozícionálás történelmében voltak ennél sokkal cifrább dolgok is. Ugyanis volt olyan mozi, amelyik a film vetítése során a másodperc töredékéig vetített be képkockákat az előadás közben. Ezt a nézők nem vették észre, viszont a tudatalattiba beleégett. Ezért olyan üzenetekkel használták ki ezt a jelenséget, amikkel étel és ital fogyasztásra gerjesztették a nézőket.

Vagyis az EGYÉL! és IGYÁL! feliratokat alkalmazták, valamint üdítő italok képeit néhány pillanatra. A kampány következtében megemelkedett a fogyasztás, és a mozik nagyobb bevételt realizálhattak az ételekből és italokból.

Ugyanis az agy ezeket a képeket felfogja, így elmenti a memóriába. A szervezetünk érzékeli és azonnal reagál. Mi persze fel sem fogjuk, hogy miért fogyott el hirtelen a pop corn és már mehetünk is ki a következő dobozért.

Ezt a jelenséget használta ki annak idején Danny Blue is Vágó István átverésekor. Érdemes megnézni a csapda leleplezését, ami bebizonyítja az emberi elme rendkívüliségét:

 

Kép forrása: www.worldfinance.com