Amikor észrevétlenül másznak bele az agyunkba

PNGN mozi, COVID 19, Koronavírus

Amikor észrevétlenül másznak bele az agyunkba

Ahhoz képest, hogy az utóbbi évtizedekben már szinte mindent le lehet tölteni az internetről, a mozizás kultúrája nem múlt el. A premierekre 2020-ban is telt házas előadások kerülnek megrendezésre (természetesen nem járványidőszakban).

A filmek előtt pedig az elkerülhetetlen reklámok és előzetesek várják a hallgatóságot. Ez eddig teljesen hétköznapinak tűnik, de a manipulatív pozícionálás történelmében voltak ennél sokkal cifrább dolgok is. Ugyanis volt olyan mozi, amelyik a film vetítése során a másodperc töredékéig vetített be képkockákat az előadás közben. Ezt a nézők nem vették észre, viszont a tudatalattiba beleégett. Ezért olyan üzenetekkel használták ki ezt a jelenséget, amikkel étel és ital fogyasztásra gerjesztették a nézőket.

Vagyis az EGYÉL! és IGYÁL! feliratokat alkalmazták, valamint üdítő italok képeit néhány pillanatra. A kampány következtében megemelkedett a fogyasztás, és a mozik nagyobb bevételt realizálhattak az ételekből és italokból.

Ugyanis az agy ezeket a képeket felfogja, így elmenti a memóriába. A szervezetünk érzékeli és azonnal reagál. Mi persze fel sem fogjuk, hogy miért fogyott el hirtelen a pop corn és már mehetünk is ki a következő dobozért.

Ezt a jelenséget használta ki annak idején Danny Blue is Vágó István átverésekor. Érdemes megnézni a csapda leleplezését, ami bebizonyítja az emberi elme rendkívüliségét:

 

Kép forrása: www.worldfinance.com