Betiltott reklámok

PNGN, vállalkozás, marketing

Betiltott reklámok

Manapság már a cenzúrának szinte nyoma sincs ahhoz képest, hogy évtizedekkel ezelőtt mennyire megkötötték a reklámszakértők kezeit. Csak elvétve tudtak eldugni apró pajzán, vagy felháborító üzeneteket.

Ugyanakkor még mindig vannak olyan TV reklámok, melyeket (sajnos vagy nem sajnos) nem adhatnak le fő műsoridőben a csatornákon. Ezek leginkább azért nem kerülhetnek a nézők elé, mert korhatárosok, elsősorban a szexualitás miatt. Egyértelműen a betiltás oka nem az, hogy nem értenék a gyerekek, hanem egyszerűen korai lenne még ilyen jellegű videókat kicsiknek megtekinteni. Bár elég nehéz elképzelni, hogy manapság egy 10 éves gyerek ne lássa a Transformers első részét, melyben Megan Fox sem apácaruhában próbál autót szerelni.

A betiltott reklámok nem csak kis cégek produktumai. Olyan nagy vállalatok sem kaptak jóváhagyást, mint a Burger King, hiszen a csirke szendvics a srác kezében túl fallikus volt. Vagy például az LG porszívó reklámja, melyben a nagyon erős gép úgy felszívja a „molett” hölgy úszógumijait, hogy rögtön szupermodellnek tűnik. Ez valószínűleg nem erotikussága, hanem inkább a sértés miatt csapta ki a biztosítékot. És valószínűleg jobban jártak a betiltással, mintha több millió felháborodott nő támadta volna meg őket.

Na de lássuk, hogy konkrétan hogy néz ki ez mozgóképekben:

 

Látszik, hogy még a bújtatott obszcén poénok sem mindig kerülnek ki a nagy közönség elé. Ezért kell nagyon elrejtve videóreklámokat gyártani és inkább úgy kommunikálni, hogy ez ne sértsen senkit (hiszen az vevővesztéssel járhat), még akkor sem, ha ez több férfiszemet vonzana a TV képernyő elé

Borítókép forrása: world.openfoodfacts.org