Pull marketing vagy push marketing?

Pull marketing vagy push marketing?

Pull marketing vagy push marketing?

Igazság szerint, amikor önmagunk és cégünk termékét, szolgáltatását hirdetjük, akkor két lehetőségünk van. Vagy a klasszikus értelemben vett push marketinget választjuk, vagy az elvileg kicsit lassabb lefolyású, de hosszabb távon kifizetődő pull marketinget. De mi is a különbség? Tarts velünk és megmutatjuk!

A push marketing

Sokak szerint ebben a típusú marketing tevékenységben valójában nem is az ügyfél van a középpontban, hanem maga a termék, az értékesítés. Mi ezzel annyira nem értünk egyet. Viszont a lényeg az, hogy amikor push marketing tevékenységet folytatunk az nem egyenlő az „erőszakos nyomulással”.

Gondoljunk csak bele, mondjuk tojásokkal kereskedünk, és közeleg a húsvét. Ilyenkor vajon tényleg visszafogottan kéne írnunk a tojás jótékony hatásáról a szervezetre? Vagy inkább arról kéne írni, hogyha most vesznek tőlünk 20 darabot, akkor plusz ötöt elvihetnek ajándékba.

Egyszerűen az élethelyzetek megkívánják, hogy a push marketing eszközeivel, kicsit kizökkentsük az embereket, és felhívjuk a figyelmet a valóban jó, és értékes szolgáltatásunkra/termékünkre.

A pull marketing

Azért írtuk erre, hogy ez egy kicsit hosszabb folyamat, mert ennél a módszernél egyfajta oktatási folyamat zajlik le tulajdonképpen. Egy példával szemléltetve a pull marketinget. tegyük fel, hogy el akarunk adni az ügyfeleinknek egy irodai széket. De nem egyből akciókról írunk, vagy arról, hogy most milyen jó lehetőség áll előtte. Hanem helyette beszélünk a hátfájásról, a sérvről, és hogy milyen kellemetlen az, hogyha egész nap görnyedve ülünk egy irodában. Felébresztjük az ügyfélben az igényt, hogy valamit akarjon kezdeni ezzel a problémával. És, amikor már megérett benne, akkor bemutatjuk, hogy a mi székünk segítségével végig egyenesen tud ülni, és így későbbi betegségeket és fájdalmat előz meg.

Melyiket használjuk?

Igyekeztünk megmutatni, hogy mind a két marketing tevékenység jó, és működik. Egyik sem jó vagy rossz. Éppen ezért egy jól működő vállalatnak mind a két technikát alkalmaznia kell. Csak az nem mindegy, hogy mikor melyikkel keressük fel az ügyfeleinket. De ezzel Neked nem is kell foglalkoznod, erre itt vagyunk mi. Keress fel minket! És mi Veled egyeztetve a legjobb üzeneteket fogjuk eljuttatni a potenciális vásárlóidnak.