Marketing baklövések

Marketing baklövések

Multinacionális cégek szintjén a pozícionálást és a teljes marketinget nem egy-két ember, hanem egy teljes csapat irányítja. Ehhez képest előfordul, hogy még az ilyen nagyok is mellé lőnek.

1. Történt ez 1994-ben, amikor a Heineken a labdarúgó VB miatt a résztvevő országok zászlaját rakta az üvegre. Abba viszont nem gondoltak bele, hogy Szaúd-Arábia is részt vesz a bajnokságban, és bizony az iszlám szöveggel ellátott sörös üveg (ugyanis a szaudi zászlón nemzeti szöveg szerepel) kiverte a biztosítékot a keleti közösségekben. Ezért a világmárkának vissza kellett vonnia ezt a tervét. Így hiába a jó marketingeszköz, ha nem vagyunk alaposak.

(Kép forrása: http://www.ccllabel.ru/)

2. A fogkrémgyártó cégek reklámjaival tele vannak a TV-s hirdetések is. A Pepsodent is a fehér fogakat hangsúlyozza. Csak ezzel probléma volt az ázsiai régióban, hiszen ott gyakorlatilag sértés, ha valakinek hófehér a foga, ugyanis az előkelőknek dióbelet rágnak, ami elszíneződést okoz.

(kép forrása: https://www.gordonmcb.com/youll-wonder-where/)

3. 1987-ben a Braniff Airlines amerikai légitársaság kedvezni akart utasainak a fapados járatain is, így bőrüléseket helyeztek a gépekre. A „Fly in Leather” üzenet viszont spanyolra fordítva szó szerint a pucéran utazást jelenti, ami kicsit elvitte a figyelmet az eredeti üzenetről.

Leginkább a nemzetek közötti különbségeken tudnak bukni ezek a kampányok. Ezért érdemes teljes mértékben ellenőrizni azt a piacot és meghatározni a célcsoportot, mielőtt rátesszük a lánynyomunkat az adott területre.

Borítókép forrása: www.thedrum.com