13 jan Egy jó cégér igen sokat számít a marketingben
Ha végig megyünk a nagyobb városok belső részein, számos céglogót, cégért láthatunk. Gyakorlatilag nagyon nehéz kitűnni a tömegből. Egyes márkák már olyan „könnyű” helyzetben vannak, hogy elég csak az évtizedekkel ezelőtt kitalált logót kihelyezni, és biztos, hogy mindenkinek odavonzza a szemét. Na de mi van azokkal, akik még nem keltették fel a kellő figyelmet?
Erre lehet megoldás a nagyon polgárpukkasztó, figyelemfelkeltő, esetleg obszcén plakát kiírás. Persze nem arra gondolunk, hogy magyarul jól hangzó szavakra felfigyelünk külföldön, mert ebben az esetben nem feltétlen az előre tervezett marketing áldozata lettünk, hanem egy véletlen verbális poénné.
Manapság már az egyszerűségben sokan találnak nagyszerűséget. Az, ha nem színes és több millió forintból megtervezett plakátot helyezünk ki, hanem olyan nevetséges plakátot, amin mindenki röhög, az lehet, hogy negatív reklámot okoz, de mint tudjuk, az is reklám. És a word of mouth (szájmarketing) miatt alacsony költségvetéssel kerül a piacra.
Valamint van a minimális átverés lehetősége. Ezzel azért érdemes óvatosan bánni, és az etikusság határait betartva kommunikálni. Erre nagyszerű példa a ’Ne szórakozz Zohannal’ c. film egyik jelenete. Az Adam Sandler által játszott Zohan meglátogatja barátját, akinek a boltja felett ez a felirat szerepel: VÉGKIÁRUSÍTÁS. A főszereplő is bele esett a csapdába, hiszen azt hitte, hogy minden olcsón kerül ki a kirakatba. Ugyanakkor a bolt tulajdonosa gyorsan felvilágosította a nézőket, hogy nincs szó kiárusításról, ez csak a bolt neve. Frappáns és egyszerű. Hogy átverés? Valamennyire igen, bár szabályszegés nem történt.