25 márc Amikor észrevétlenül másznak bele az agyunkba
Ahhoz képest, hogy az utóbbi évtizedekben már szinte mindent le lehet tölteni az internetről, a mozizás kultúrája nem múlt el. A premierekre 2020-ban is telt házas előadások kerülnek megrendezésre (természetesen nem járványidőszakban).
A filmek előtt pedig az elkerülhetetlen reklámok és előzetesek várják a hallgatóságot. Ez eddig teljesen hétköznapinak tűnik, de a manipulatív pozícionálás történelmében voltak ennél sokkal cifrább dolgok is. Ugyanis volt olyan mozi, amelyik a film vetítése során a másodperc töredékéig vetített be képkockákat az előadás közben. Ezt a nézők nem vették észre, viszont a tudatalattiba beleégett. Ezért olyan üzenetekkel használták ki ezt a jelenséget, amikkel étel és ital fogyasztásra gerjesztették a nézőket.
Vagyis az EGYÉL! és IGYÁL! feliratokat alkalmazták, valamint üdítő italok képeit néhány pillanatra. A kampány következtében megemelkedett a fogyasztás, és a mozik nagyobb bevételt realizálhattak az ételekből és italokból.
Ugyanis az agy ezeket a képeket felfogja, így elmenti a memóriába. A szervezetünk érzékeli és azonnal reagál. Mi persze fel sem fogjuk, hogy miért fogyott el hirtelen a pop corn és már mehetünk is ki a következő dobozért.
Ezt a jelenséget használta ki annak idején Danny Blue is Vágó István átverésekor. Érdemes megnézni a csapda leleplezését, ami bebizonyítja az emberi elme rendkívüliségét: