17 márc Legyen célod, ne csak weboldalad!
Napjainkban szinte minden vállakozás számára előnyös egy minőségi weboldal, és ehhez szükséges egy olyan partner megtalálása, aki biztosítja a megfelelő háttértámogatást. Ennek szerves része az a bizonyos vízió, azaz a cél meghatározása, mely megalapozza a weboldal felépítését.
Ha tudjuk mit szeretnénk, akkor rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg. Ez olyan, mintha pizzát szeretnénk sütni, és úgy megyünk el vásárolni hogy tudjuk miből mennyi kell. Ha ezt hasra ütés szerűen tennénk, akkor valószínűleg a sütés közben realizálnánk, hogy egy csomó felesleges dolgot sikerült vásárolnunk.
Ha biztosra akarunk menni, akkor konzultáljunk egy szakértővel. Ha tudjuk mi a weboldalunk célja, akkor egy külső fél rávilágíthat milyen funkciókra is van szükség az oldalunkon, mindenféle felesleges extra nélkül.
De mi is lehet az a bizonyos cél?
A leggyakoribb weboldalak lényege általában:
- Kommunikálás a vásárlóinkkal/partnereinkkel
- Termékünk vagy szolgáltatásunk online értékesítése
- Online elérhetőség a fizikai munkánkhoz
- Teljes átállás online értékesítésre
- Márkaismertség növelése
A weboldal tervezése során figyelembe kell venni a hosszútávú célkitűzéseket. Esetlegesen ha mi termékünket szeretnénk népszerűsíteni a vásárlóink számára, akkor elgondolkozhatunk, hogy egy webshopot is integrálni kellene a rendszerbe. Ez egyrészt megkönnyíti a mi életünket, másrészt az érdeklődők is egy kattintással megrendelhetik a terméket.
Ehhez persze szükséges akkor egy élő chat funkció, vagy esetlegesen egy olyan rendszer, mellyel könnyedén felvehetik a látogatók a kapcsolatot a weboldal tulajdonosával, hogy bővebb információkat kérhessenek a termékekről. Erre persze minden lehetőséget megad a Word press, nekünk csak egyetlen egy dolgot kell meghatározni: a célunkat.
A cél szentesíti az eszközt, ahogy a weboldal szentesíti vállalkozásunkat.
Képek és információk forrása:
www.pexels.com
www.features.hu