06 márc Az árstratégia ereje a marketingben
Az árstratégia az egyik legnagyobb fegyvere a marketingnek. Ezzel nagy újdonságot nem árultunk el, ugyanakkor mégsem használja mindenki az árazás játékát.
Többen lehet, hogy azért nem, mert nem tartják etikusnak. Hiszen az tényleg nem túl korrekt, hogy az eddigi ár felé írjuk a dupláját, amit aztán áthúzunk. Nem is ilyesmire kell gondolni. Eleve a szabály szerint olyan termékre adható (pl. Black Friday) kedvezmény, ami előtte legalább két hétig az eredeti árán szerepelt.
Tisztább módszer az, ha a szolgáltatásunk vagy termékünk folyamatosan egy bizonyos áron mozog, és azt időközönként bepromotáljuk valamilyen kedvezménnyel. Erre egyik lehetőség a határidővel történő taktikázás. Például a hónap első harmadában 30, a másodikban 20, az utolsóban pedig már csak 10% engedményt ad egy cég. Ez arra készteti a vásárlót, hogy minél hamarabb megvásárolja az árut.
Egy pénzügyi cég oktatásán történt meg az az eset, hogy az ingyenes, 5 alkalmas képzés első óráján 110.000 Ft-ért említették a következő képzés árát. Innentől már csak azért kellett szurkolni, hogy a második órára is eljöjjenek az érdeklődők, ahol azt a jó hírt kapták, hogy a vezetőség levitte az árat 55.000 Ft-ra. Hogy hazugság? Nem, hiszen a 110 ezer Ft volt a standard ár, amit az ingyenes tréning során a felére csökkentettek. A szolgáltatást igénybe vevő örült, a szolgáltató örült, főleg, hogy 70% feletti lett a konverzió.
Valamint van egy taktika, ami igazából nem a kedvezményekről szól. Az értékesítés során, ha hangsúlyozzuk, hogy ha nem vagy elégedett, akkor visszakapod a termék teljes árát, akkor az egy olyan biztonságot ad, amitől a vásárló megnyugszik. Neki nincs semmi kockázata, de nem kell aggódni, ha tényleg profi a szolgáltatás, akkor nem fogják visszakérni a pénzt. Szinte soha, vagy legalábbis nagyon kevés százalékban.
Ha egy kicsit is tudtunk ötletet adni, már megérte ezt a néhány történetet megosztani. És még megannyi trükk van a repertoárban 😉
Képek forrása: www.pexels.com