06 jan A szövegírás nem is olyan egyszerű
Abban egyetérthetünk, hogy jelenleg minden egyes cégnek szüksége van online jelenlétre ahhoz, hogy igazi fejlődést tudjunk elérni. Az online jelenlét viszont nem csak abban mutatkozik meg, hogy van egy honlapunk, amellyel nem foglalkozunk, mert ez nem egy „digitális névjegykártya”. Folyamatosan foglalkoznunk kell vele, amelynek a legjobb módja a rendszeres tartalmazás, blogolás, cikkezés, ki hogy hívja. De ez valóban olyan egyszerű?
Miről kell írni?
Az igazat megvallva az, hogy miről írunk nem olyan bonyolult az elején. Hiszen, ha mondjuk egy cipő webshop-unk van, akkor értelemszerűen nem fogunk a virágokról írni, vagy a hitelpiaci helyzetről. Viszont, ahogy egyre több cikket készítünk, úgy kell nyitni a kapcsolódó témák felé is. Ha maradunk a cipős példánál, akkor kapcsolódik hozzá az egészség. Például:
- ilyen cipőt válassz magadnak, mert jót tesz a gerincednek, nem fog fájni a derekad!
- sportolni csak jó cipőben igazán hatékony
Kapcsolódik hozzá mondjuk a munka:
- Ilyen cipőben bármelyik állást megkapod!
- A tiszteletet parancsoló cipő
Szóval nem létezik olyan iparág, bármit is folytat a céged, amelyet ne lehetne szépen körüljárni, és érdekességekkel teletűzdelni. De ez önmagában még édes kevés a sikerhez. Ahhoz még más is kell.
Hogyan kell írni?
Bármilyen meglepő is, de nem teljesen úgy érdemes írni, mint ahogy az iskolában tanították. Erre az egyik klasszikus példa, hogy „és”-sel egy netes blogon kezdünk mondatot. Sőt, érdemes törekedni a rövid tőmondatokra is. És ez csak 1-2 abból a sok apróságból, ami miatt a „netes írás” vagy „blogolás” eltér az iskolában tanult fogalmazástól.
Ráadásul nem csak az olvasóink igényeinek kell megfelelni, hanem a Google-nek is. Egyáltalán nem mindegy milyen gyakran, milyen formában, milyen szavakat használva írjuk meg a mondandónkat. Hiszen minél jobbak vagyunk ezekben, annál előrébb fogunk megjelenni az organikus kereséseknél. Persze önmagában a jó blog nem garancia az előkelő helyezésre, de elengedhetetlen része.
Mi magunk is folyamatosan figyeljük, hogy a Google, és az olvasóink elvárásai hogyan változnak, és mit kell nekünk is máshogy csinálni, mint mondjuk akár 1-2 hete. Izgalmas egy terület, de pont ezért szeretjük.