Webshop: Térjünk el a sablonoktól!

Webshop: Térjünk el a sablonoktól

Webshop: Térjünk el a sablonoktól!

Jelenleg nagyon sok olyan megkeresést kapunk, hogy valamilyen termékre webshop-ot kéne létrehozni. De tényleg a legkülönbözőbb és számunkra is elsőre meglepőbb termékekre. Ezt persze örömmel vesszük, és neki is látunk a munkának. Mindemellett nagyon érdekes dolgot tapasztaltunk. Konkrétan mindenki ugyanazt a típust választja elsőre. Mi szeretünk a megfelelő szabályok mellett kicsit formabontóak lenni, mindjárt mutatjuk is, hogy mire gondoltunk.

Egyre több a webshop

Mivel a XXI. század üzleti szempontból kifejezetten az online világról szól, ezért szinte egyértelmű, hogy mindenki törekszik itt teret szerezni magának. Teljesen egyértelmű, hiszen a sokat emlegetett „mai rohanó világban” az embereknek az idő, és a kényelem fontosabbá vált, mint korábban. A vásárlást pedig egyértelműen felgyorsítja, hogyha nem kell boltról-boltra járni, hanem akár otthon akár ebédszünetben pár kattintással el tudjuk intézni. Viszont ez a folyamat azt is magában hordozza, hogy ugyanazon a szegmensen belül egyre több webshop jelenik meg. Egyre szorosabb lehet a verseny, ezért illik valami egyedit, valami eltérőt, váratlant húzni, hogy nyerjünk magunknak törzsvásárlókat.

Miben térhetünk el másoktól?

Az egyik ilyen lehetőség, hogyha annyira egyedi a termékünk. Erre jó példa mondjuk a formacukor webshop, amelyet ide kattintva találsz. Mivel a nádcukorból, vagy eritritből készült megformázott cukrokkal máshol nem találkozhatunk, ezért itt egy kellemes hangvételű webshop is nyerő lehet. Mert végül hol máshol lehetne a reggeli kávé mellé tenni egy kávébab-; vagy szív alakú cukrot találni?

A másik lehetőség pedig, hogy akár megjelenésben, akár az oldal működésében olyan egyedi dolgot teszünk, amely közelebb hozzá a potenciális vásárlónkat a termékünkhöz. Vegyünk példának egy informatikai webshopot, ahol laptopokat tudunk válogatni. A legtöbb helyen minden technikai adat megtalálható, teljesítmény és minden. Viszont más nem. Ezzel pedig az emberek egy olyan csoportjához nem jutnak el, akik ugyan rendszeresen használják a laptopot, de nem értenek igazán hozzá. Gondoljunk csak bele, hogy mennyivel könnyebb úgy megtalálni magunknak az ideális gépet, hogyha rá tudnánk keresni az alapján, hogy mire használnánk?

És semmi turpisság, csak teszünk be egy olyan szűrőt, hogy „felhasználás”. Ezen belül kerülhet a prezentáció, programozás, gamer, és így tovább. Máris biztos, hogy megnyerünk magunknak olyan embereket, akiket mások nem. És innen már csak az kell, hogy a termékünk hibátlan legyen, hiszen ez az alap.