Weboldal árajánlatot szeretnél kérni?

Weboldal árajánlatot szeretnél kérni?

A weboldalak az elmúlt 10 éven nagy változáson mentek keresztül. Technológiai, marketing és üzleti szempontból is. Ahhoz, hogy 2020-ban egy vállalkozás weboldala sikeres legyen, ügyfeleket hozzon és bevételt termeljen, már nem elégséges a sztenderd menüpontok, úgy mint Rólunk, Bemutatkozás, Szolgáltatásaink … stb. megléte.

A sikeres weboldalak olyan online marketing eszközökkel vannak felvértezve, amelyek segítik a keresőrendszerekben való jobb láthatóságot valamint bizalmat építenek ki a látogatóban.

Ahhoz, hogy a webfejlesztők ilyen magas színvonalú weboldalt tudjanak megtervezni, sőt, hogy egyáltalán árajánlatot tudjanak adni, elég sokrétű információkra van szükségünk.

Alábbi cikkünk arról szól, hogy pontosan melyek azok az adatok, amelyek segítségével el tudjuk dönteni, milyen feladatról van szó, milyen technológiát igényel és akár egy nagyságrendi ajánlatot is össze tudjuk állítani.

Az alábbi cikkben felsorolt információk nem csak a webfejlesztőknek nyújt segítséged, de a megbízóknak is ahhoz, hogy a kapott árajánlatokat össze tudja hasonlítani.

Bemutatkozás

Első körben magát a vállalkozást szeretnénk megismerni. Melyik cégről van szó, milyen iparágban tevékenykedik, milyen termékei, szolgáltatásai vannak.

Az alábbi kérdések segítenek minket még jobban képbe kerülni:

  • Melyek a cég legerősebb termékei, legfontosabb szolgáltatásai?
  • Hol, mely területen végzik a tevékenységüket?
  • Mik az eddigi eredmények és milyen irányba szeretnének fejlődni?
  • Mi a célja a weboldal készítésének?
  • Mi a cég jelenlegi helyzete a piacon?

A cég helyzete a weben

Itt elsősorban az érdekelne, hogy milyen eredményeket ért el a cég az online térben. Van-e weboldala, ha igen, mi az elérhetősége.

  • Mikor készült a korábbi weboldal?
  • Kik a weboldal célközönsége?
  • Mik azok az online eredmények, amelyekkel elégedettek?
  • Mi az, amin mindenképpen változtatnának?
  • Milyenek a látogatói visszajelzések a weboldallal kapcsolatban?
  • Milyen a weboldal teljesítménye?
  • Milyen a weboldal látogatottsága?
  • Milyen online marketing tevékenységet folytattak eddig és milyen eredménnyel?

A készítendő weboldal

Mielőtt nekilátunk a weboldal megtervezésének, kitűzzük, hogy milyen célokat kell teljesítenie. Ezek a célok sokrétűek lehetnek az online marketing tevékenység jellegétől függően: az egyszerű cégbemutatástól, a referenciák megjelenítése, szakértői szerep kiépítése, hírlevél feliratkozók gyűjtése, termék vagy szolgáltatás értékesítés, brand építés, csak hogy a leggyakoribb célokat említsem.

Ezek közül kell kiválasztanunk azokat a célokat, amelyek mentén a weboldalt úgy tervezzük meg, hogy a lehető legnagyobb hatékonysággal működjön.

Menüpontok

Vannak elképzelések a tervezendő weboldal menüpontjaival kapcsolatban? Sokaknak ez egy nehéz kérdés és versenytárs elemzés nélkül nem is biztos, hogy meg tudják válaszolni, míg más cégek már egészen konkrét elképzelésekkel jönnek, sok esetben a korábbi weboldal tapasztalatai alapján pontosan tudják, hogy milyen főbb tartalmi egységekkel számoljunk.

Mivel a weboldal menüpontjainak száma és tartalma alapvetően befolyásolja az árat, ajánlatkészítés előtt ez az egyik legfontosabb információ, amelyet pontosítani szoktunk.

Nem gond, ha nincs semmilyen elképzelés a menüpontokat illetően, mert sok éves tapasztalatunk alapján össze tudunk állítani egy listát, amely segít a döntés meghozatalában.

A weboldal funkcionalitása

A menüpontok mellett a funkcionalitás is nagy mértékben befolyásolja egy weboldal elkészítésének határidejét és természetesen a költségeket is. Ezért már az ajánlat elkészítése előtt fontos tudnunk, hogy milyen elképzeléseid vannak a weboldal funkcióit illetően.

Ha már előre tudod, hogy melyek azok a funkciók, amelyekre szükséged van, akkor írd bele az ajánlatkérésbe. Kigyűjtöttünk egy listát a leggyakoribbakról, ami segíthet eldönteni, hogy mire lesz szükséged:

  • kép- és videó- galéria
  • jelszóvédett tartalmak
  • fórum
  • űrlapok
  • online foglalási rendszer
  • webáruház termék értékesítésre
  • hitelkártyás fizetés
  • blog
  • chat
  • ügyviteli rendszerrel történő összekötés

Nyelvek

Minél komplexebb egy weboldal, annál nagyobb feladat a nyelvi mutációk elkészítése. Éppen ezért a munka mennyiség és költségek szempontjából nem mindegy, hogy a készítendő site csak egy nyelvű lesz, vagy mondjuk ötnyelvű.

A nyelvi mutációk megléte egy sor egyéb technikai és funkcionális kérdést is felvet, ezért még az ajánlat elkészítése előtt pontosítanunk kell ezt a kérdés kört.

Arculati elemek

A weboldal megtervezése során figyelembe kell vennünk a cég arculati elemeit, ugyanis a látogatók számára bizalomépítő jelleggel bír, ha a weben is ugyanazzal a logóval, színekkel, formavilággal találkoznak, mint amit offline már megismerhettek.

Ehhez azonban tudnunk kell, hogy a vállalkozás milyen arculati elemekkel bír. Sok cég esetében az arculatot csak egy logó jelenti, míg más esetben a weboldalra vonatkozóan is pontos meghatározások vonatkoznak.

Versenytársak

A készítendő új weboldalnak minden esetben a potenciális versenytársakkal kell megmérkőznie attól a pillanattól fogva, hogy élesítjük. Annak érdekében, hogy ebben a versenyben helytálljon, ismernünk kell a főbb versenytársakat, mert az ő webes jelenlétük megjelenésében, funkcionalitásában és tartalmában is iránymutató lesz a tervezendő weboldal szempontjából.

Minta weboldalak

Bármilyen pontos specifikáció is készül egy weboldalra vonatkozóan, a megrendelő megjelenésre vonatkozó elképzeléseit illetően még mindig mondhatni sötétben botorkálunk. A webes trendek olyan gyorsan változnak és olyan nagy szórást mutatnak, hogy szinte lehetetlen megbecsülni, hogy ügyfelünknek melyik stílus lesz megnyerő és mik például azok a színek, amelyeket semmiképpen sem szeretne viszontlátni a weboldalon.

Ezen bizonytalanságokat segít eloszlatni, ha az ajánlatkérő mutatni tud 2-3-4 olyan weboldalt, amely megjelenésében, stílusában, szerkezetében tetszik neki. Nem nagy munka egy ilyen listát összeállítani, de nekünk sokat segít az ajánlat elkészítése során.

Határidők

A végére hagytam talán a legkényesebb részt, ez pedig a határidő. Természetes, hogy ügyfelünk részére az lenne a legjobb, ha a weboldal már a megrendelést követő másnapra készen lenne, de ennek teljesítése nem csak tőlünk függ. Minél összetettebb egy weboldal, minél erősebb versenyben kell helytállnia, annál nagyobb mennyiségű feltöltendő anyagra lesz szükség.

A feltöltendő anyagok nem csak a céges bemutatkozást és a szolgáltatások leírását jelentik, hanem a referenciák összeszedését, a partner logók bekérését, a munkatársak fotózását, a kezdő hírek és blog cikkek megírását, sőt még az adatvédelmi nyilatkozat és jogi nyilatkozat elkészítését is.

Ezeknek az anyagoknak az összekészítése, megszerkesztése, ellenőrzése, nyelvi fordítása a kapcsolódó szakemberek, fotósok, jogászok, szövegírók munkájának számbavételével heteket, de inkább hónapokat vesz igénybe. Ezért sem szabad a weboldallal szemben irreális határidőket meghatározni, mert ez csak feleslegesen stresszeli a projektben résztvevőket.