17 dec Tibi atya tanítása
A media hack sok cég által használt marketing eszköz, melyben egy megdöbbentő hír kerül a nézők elé, ami egyszerűen annyira figyelemfelkeltő, hogy mindenki elkezd arról beszélni.
Pár évvel ezelőtt a magyar online marketing egyik legérdekesebb húzása Tibi atyához volt köthető. A főleg fiatalokat megcélzó, humoros meme-eket gyártó oldal napi szinten mutat be görbe tükörként megosztásokat, amin az ország nagy része röhög.
2017-ben viszont az oldalt egy napra szüneteltették. Akkor 1,3 millió követője, akik hirtelen nem értették, hogy mi történhetett. Gyakorlatilag kisebb internet pánik alakult ki. Sokan tátott szájjal ijedtek meg és nem tudták elképzelni, hogy innentől kezdve mit fognak olvasni a kávészünetekben.
Nemsokára megjelent egy új alternatív oldal, de az csak ideiglenesen, majd újra előkerült a régi felület, így 1,3 millió olvasó nyugodhatott meg. Utólag kiderült, hogy Tibi atyának az volt a célja, hogy legalább egy napig ne csak a hülyeségeket, hanem a tartalmas dolgokat is olvassák az emberek. Gyakorlatilag egy szociológiai tanulmány volt ez a hack, hiszen megmutatta, hogy mennyire nevetségesen kezdenek el aggódni az emberek.
A dolog lényege az volt, hogy ijedtséget okozzon egy napig Tibi atya, aki így az addiginál is nagyobb figyelmet kapott. Ráadásul azóta is hatalmas méretű követő bázissal bír Facebook-on és Instagram-on is.
(kép forrása: https://tibiatya.blogstar.hu/)