11 jún Te tudod, hogy kik a vásárlóid?
Egyre többen jönnek rá, hogy lehet bármilyen különleges is a szolgáltatásuk vagy termékük. Ez persze elengedhetetlen, de nem elegendő. Mivel jelenleg klasszikus versenypiacon tevékenykedsz, ezért nem elég csak jobbnak lenned a többieknél. Az kell, hogy ezt a nagy közönség is tudja. Minél többen beszélnek Rólad, a szolgáltatásodról, annál nyerőbb helyzetben vagy. Ehhez elengedhetetlen, hogy pontosan tudd, hogy kinek mit üzensz.
Milyen platformon vagy jelen?
Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, hogy hol találod meg a Te potenciális törzsvásárlóidat. És itt egy szélsőséges példával szemléltetve egy alkoholelvonó intézet mellett nem fogsz különleges házi pálinkát árulni. De miért is? Mert pontosan tudjuk, hogy nekünk nem ő a célcsoportunk etikai és egyéb szempontok alapján sem. Ha maradunk a házi pálinkás példánál, automatikusan kizárhatjuk a 18 év alattiakat is. Vélhetően a célközönségünk a 20 és 60 év közöttiek lesznek. És ezzel a gondolatmenettel már el is kezdtük megalkotni a saját „buyer personal”-ünket. Ez a szó azt jelenti, hogy megvizsgáljuk, hogy a legnagyobb valószínűséggel milyen tulajdonságai vannak azoknak az embereknek, akik rendszeresen tőlünk fognak vásárolni. Amint ez meg van rögtön tudni fogjuk, hogy milyen platformon érdemes nekik hirdetni a szolgáltatásunkat.
A Facebook-on mindenki fent van 🙂
Ez nagyjából helytálló, de azért nem teljesen igaz, És ahogy korábban is írtuk, azok a hirdetések kimondottan pénzkidobásnak számítanak, ahol nem jól állítjuk be a célközönséget, vagyis a buyer personalt.
Viszont a Facebook kimondottan alkalmas arra, hogy egy jó szűkítéssel a lehető legtöbb embert elérjük azok közül, akik a törzsvásárlóink lesznek. És itt aztán tényleg mindenre lehet gondolni, a területi elhelyezkedéstől kezdve egészen a kedvenc hobbinnkig.
Az Instagram?
Ez már egy fokkal érdekesebb kérdés. Mostanában jellemzően a fiataloknak a terepe az Instagram, akiket a trendi dolgok érdekelnek. Nem lehetetlen, de nem is valószínű, hogy ezen a platformon fogunk találni mondjuk egy könyvtár bérletre vevőt. Viszont a ruhák, cipők, elektronikai eszközök számára kimondottan nagy az esély. Pláne, ha egy influencer is ezt mondja.
Nos, ezért is fontos minden üzlet esetén, hogy rögtön meg tudjuk mondani, hogy kinek szeretnénk eladni a szolgáltatásunkat. Ezért keress fel minket! Mi segítünk ennek a megalkotásában is, egészen egy jól megtervezett marketing hadjáraton át a sikerek eléréséig.