24 ápr Örök életű sör
A Kétfarkú Kutyapárt egyik kettős kampányprogramja az örök élet és ingyen sör. Ezt nyilván senki sem veszi komolyan. Pedig volt olyan cég, akik hasonlót vittek véghez.
Ugyanis a Northbound Smokehouse étterem bevezette azt a szolgáltatást, hogy ha előre kifizet egy fogyasztó 1000 dollárt, akkor onnantól kezdve egész életében további fizetés nélkül juthat sörhöz. Gyakorlatilag előre kifizeti a teljes fogyasztását. Amivel vagy túlfizet, vagy nagyon jól jár.
Árstratégia szempontjából nagyon ütős húzás, főleg, hogy ez egy fogyasztónak az esetek nagy százalékában csak néhány hónapig izgalmas, így esélyes, hogy nagyon kevesen fogyasztanák le ténylegesen azt az 1000 dollárt. Ráadásul az étteremnek ez annyira bejött, hogy a word of mouth (vagyis a szájmarketing) hatására nagyon gyorsan híre ment és egyre többen választották ezt a sörözési lehetőséget. 50 millió forintnak megfelelő pénzt sikerült nagyon gyorsan összegyűjteni.
Ezt mások is átvették, volt olyan kávézó, amely 250 dollárért biztosított egy évig kávét. Ez valamennyivel biztonságosabb, mert még ha nagyon sokan „elő is fizetnek” az örökélet hosszú sörre, akkor benne van az a kockázat, hogy 10 év múlva, rengeteg ingyenélő jár már csak a kocsmába. 1 éves „futamidő” esetén viszont nincs olyan hosszú távú kockázat.
Nagyon dörzsölt marketing stratégia, mindenesetre ha alkalmazni akarjuk a saját vállalkozásunkban, előtte azért mérjük fel a piacot, hiszen a magyar nem biztos, hogy ugyanúgy reagálna rá. Viszont lehet, hogy adtunk ötletet egy új termékkonstrukcióhoz.
(képek forrása: www.cnn.com ,
/www.werewrongabouteverything.com