Online marketing – Így is lehet reklámozni termékünket

Online marketing – Így is lehet reklámozni termékünket

Manapság nincsenek jobb módszerek termékeink reklámozására, mint az online marketing eszközei. Az internet számos olyan lehetőséget ad, mellyel az adott cikkünkre fel tudjuk hívni a figyelmet. Viszont ma már nem elég egy jól kitalált hirdetés, vagy egy meggyőző videó, szükség van egy közvetítőre, aki elterjeszti, hogy milyen jó is a termékünk. Erre sok módszer van, de a leggyakoribb a marketing ügynökségek használata. Idén novemberben viszont akadt 3 olyan céges marketing példa, melyek egy kicsivel merészebb ötlettel álltak elő cikkeik hirdetésére és inkább hagyták, hogy maga az internet ’népe’ terjessze az adott árucikket. Ezt nevezhetjük ingyenes reklámozásnak, amit mindhárom alanyunk más-más módon ért el.

Elon Musk és a Cybertruck

Szerintünk mindenki felismerne egy Tesla modell-t akár 100 különböző autó közül is. A cég formatervező csapata szinte megalkotta az egyik legnagyszerűbb formát, amit egy autó kaphat a mai világban, viszont pár napja egy teljesen új oldaláról mutatták meg a kreativitásukat. Valószínűleg mindenki látta már az új Tesla Cybertruck-ot, amit igen vegyes fogadtatással köszöntöttek érdekes külsője miatt. A legtöbben úgy jellemezték, hogy 6 évesen rajzoltak hasonló kocsit az iskolai rajzórán. Nem is kellett több az embereknek, hogy komplett meme-eket gyártsanak az autóról, ami jelenleg a 9gag (a világ egyik legnagyobb meme közössége havi 150 millió nézővel) toplistáit vezeti.

(Kép forrása: 9gag.com)

Alig egy nap alatt a két legkeresettebb szó az oldalon a: Tesla és a Cybertruck lett. Ezen felül Youtube-ra felkerült azon videó, melyben a kocsi üvegének töréstesztjét végezték. A rövid történet, hogy Elon Musk úgy állította be az autó szélvédőit, hogy azok a 9mm-es golyót is képesek kibírni. Sajnos a teszt alatt az ablakok egy alig 1 kilós fémgolyótól is berepedtek, kellemetlen szituációt okozva ezzel a vezérigazgatónak. Viszont hoztak emellé még milliós megtekintést és egy elég nagy vitát, miszerint ilyen ablakokat nem is szabadna beépíteni a járműbe, mivel egy esteleges baleset esetén a tűzoltók nem tudnák feltörni az üveget a mentés közben. Ennek a polgárpukkasztásnak az lett az eredménye, hogy már több, mint 45.000 megrendelés történt biztosan a járműből (a megrendelés maga 100 dollárba kerül). Lehet, hogy puszta véletlen, de valószínűbbnek tartjuk, hogy Elon Musk és a Tesla emberei sokkal okosabbak a kelleténél és kihasználták az internet adta lehetőségeket az ingyenes reklámozásra.

A fogyasztó az első, és ez bejött a Paramount-nak

Korábbi cikkünkben már említést tettünk a filmekben elhelyezett marketing jelentőségére, viszont mi van akkor, ha a film maga egy hatalmas marketing. Konkrétan az adaptációs filmekre kell itt gondolni, melyek egy adott könyvet, játékot vagy sorozatot visznek a filmvászonra, ezzel reklámozva az eredeti terméket. Talán ez egyik legsikeresebbek ezek közül a játékadaptációk, mivel azok segítségével bőven van termék, amit el tudunk adni a sikeres film mellé. Plüss állatok, LEGO bábuk, füzetek, videójátékok és így tovább. A végtelenségig szinte. Ezzel próbálkozik a napokban a Paramount Pictures, akik úgy gondolják előveszik a 2000-es évek legsikeresebb videójáték figuráját, Sonic-ot, a sündisznót. Valószínűleg senkinek sem kell bemutatni a SEGA által kiöltött karaktert, aki szinte minden téren meghódította a boltokat. A hatalmas siker miatt igen nagyok voltak az elvárások a róla készülő 2 órás mozifilm bejelentésénél, és még nagyobb az a mellé lövés, melyet a Paramount bezsebelt. Ugyanis maga a főhős dizájn-ja egyszerűen katasztrófa lett a lelkes rajongók szemében.

(Kép forrása: thewrap.com)

A legtöbb stúdió (tisztelet a kivételnek) ezzel nem törődve folytatták volna a film legyártását, viszont a Paramount úgy döntött, hogy a temérdek mennyiségű negatív kritika miatt újra dolgozzák Sonic-ot. Egyrészt ez egy hatalmas reklám volt a cégnek, mivel ekkorra az internet már tele volt ’Ronda Sonic-os képekkel’, másrészt kevés ilyen esettel találkoztunk még. Szóval fél év után új előzetest kapott a film, melyben már egy újradolgozott Sonic volt, ami végre elnyerte a rajongók tetszését. Az újradolgozott külső miatt sokan már azért elmennek megnézni a filmet, hogy támogassák az ilyesfajta döntéseket az ekkora vállalatoknál.  A Film jövő februárban kerül a filmvászonra, és a legtöbben az év legjobb játékadaptációját várják tőle.

A Star Wars új arca, avagy hogyan használjuk fel a negatív kritikát

Nincs még egy olyan univerzum, amiről ennyi bőrt lehetne lehúzni büntetlenül, mint a Csillagok Háborúja. Kevés olyan termék van a világon, amire ne lehetne ráaggasztani, hogy Star Wars és utána kirakni a piacra. A Walt Disney keze alatt lévő licensz hihetetlen nagy sikert arat a mozikban, bevétel szempontjából. Viszont emellett oda kell figyelni a Star Wars egyéb termékeire is, mivel a második legnagyobb bevételt a Star Wars videójátékok hozzák. Ezen részleg a világ leghíresebb videójáték fejlesztő stúdiójának, az EA-nek (Eletronic Arts) a keze alatt van. Viszont az utóbbi pár évben ezen vállalat birtokolja az 5. legrosszabb stúdió nevét Amerikában, ami igen rossz hatással van a Star Wars játékokra.

(Forrás: IGN.com)

Egy kis előzmény: A világ egyik legsikeresebb játéka közé tartozik a még 2004-ben kiadott Star Wars: Battlefront széria. Szinte minden fanatikus (és nem fanatikus is) birtokolta ezen játékot, mivel minden megvolt benne, amire egy Csillagok háborúja fan-nak szüksége van.

10 év elteltével az EA úgy döntött újra gondolja a játékot és kiadja az új generációs konzolokra a mozifilm (Star Wars VII. – Az ébredő erő) megjelenésével együtt. Hatalmas láz tört ki a játékostársadalomból, mikor meghallották a hírt és ez meg is látszódott a játék eladásaiból. Az első pár nap csaknem 12 millió példány kelt el (ez nagyjából 72 millió dollár bevétel) a játékból, ami aztán minden idők egyik legnagyobb csalódásává vált silány minősége miatt. Rá 2 évre szintén bejelentették a második rész érkezését, mely kiadása után az EA részvényei 8%-ot zuhantak, 3,1 milliárdos dolláros kárt okozva a vállalatnak. Ezt annak köszönhetik, hogy a játék teljes árán (60 dollár) felül, még további pénz elköltése szükséges, hogy megkapjuk a reklámozott termék mondhatni legjobb részeit. Ezzel elindult egy amolyan trend mind a játékosok világában, mind a játék fejlesztőknél. A játékosok direkt nem vették meg az EA termékeit, a fejlesztők pedig kihasználták ezen negatívumokat és úgy hirdették saját alkotásaikat, hogy azokban nincs ilyen mechanika.

Szóval az EA hihetetlen nagy negatív marketing áldozat lett (jogosan) az elmúlt években, viszont a Walt Disney nem szerette volna, ha idén kihagyják a Star Wars videójátékot, így kicsit rákoppintott a stúdió fejére. Ennek következtében az idén megjelent Star Wars: Jedi Fallen Order egy olyan játék lett, mely elnyerte a rajongók tetszését. Ezt úgy érte el a vállalat, hogy az digi negatív reklámjukat használták fel a játék reklámozására.

(Forrás: www.gamespace.com)

Például a cég eddig elhíresült a játékon belüli szerencsejáték használatáról, amit az új részben már nem alkalmaznak, és erre egy teljes marketinget húztak fel. A Jedi Fallen Order-ből az első nap már 100 példány került el és ez csak a bolti eladások (még a Sony és a Microsoft nem tette nyilvánossá a letöltéseket). Az EA évek óta nem kapott ennyi pozitív kritikát, mint most.

 

 

 



error: Tartalom védve!