Mik a legjobb reakciók járványidőszak alatt?

Mik a legjobb reakciók járványidőszak alatt?

A COVID-19 okozta pánik a vállalkozókra és munkavállalókra is kiterjed. Nagyon sokan a B tervek felé menekülnek. Már akinek van. Hiszen van olyan, aki csak most kezdi kreálni az új lehetőségeket.

Természetesen ez iparágspecifikus, hiszen van olyan tevékenység, amit egyszerűen nem lehet online megvalósítani. Ugyanakkor érdemes a lehető legtöbb dolgot széles fantáziánkra bízva áthelyezni a virtuális felületre.

1.) Tény, hogy egy fotós nem tud Skype-on vagy Facebook chat-en megfelelően kivitelezett fotózást eszközölni. Ugyanakkor miért ne tarthatna kezdőknek online tréninget arról, hogy mi szükséges a megfelelő fényképezőgéphez, vagy, hogy mire figyeljenek a megörökítés során. Ezt persze könnyebb mondani, mint megvalósítani. Alapos marketingtervet és piacelemzést (SWOT analízis, piackutatás, szegmentációk) érdemes csinálni. Valamint át kell gondolni az árstratégiát is, hiszen bár most sokan kedvezményeket adnak, nem biztos, hogy ez a megfelelő trend. Ezzel viszont nem mondtunk újat. Hasonlóval szolgál a hu, mely modern, figyelemfelkeltő és interaktív oldallal fogadja az odatalálókat. Ez persze önmagában nem sok, a social media viszont segít abban, hogy a termékünk felé irányítsuk a közönségünket.

2.) Az előadóművészek is sokan pánikolnak. Mivel koncerteket nem szervez most senki, így nincs lehetőség bevételt generálni a rendezvényekből. Az élelmesebb zenészek videókat, dalokat gyártanak, hiszen most az online nézettség sokkal nagyobb, mivel mindenki otthon ül a gép előtt. Az igazán profik pedig érdeklődőket tanítanak távoktatással. Ez még a zeneiparban is megvalósítható, minőségi hangkártya nélkül is. Az Ocho Macho és a Ganxsta Zolee és a Kartel zenészei például külön-külön otthoni körülmények között hoztak össze közös új dalt, amivel a közönséget (és saját magukat) igyekeznek szolgálni. A HolyChicks (Dal résztvevő) dobosa, Tiszai Vivien pedig folyamatosan elfoglalt az online dobórák miatt.

Mivel egyre többen kezdik el ezt a tevékenységet, érdemes megfigyelni, hogy hogyan tudunk mindig egy lépéssel előrébb lenni, mint versenytársaink.

 

3.) A szállásadók és utazási irodák is sorban szüneteltetik a munkájukat, hiszen ilyen helyzetben csak minimális utazásról van szó a lakosságban. Kreatívabb gondolkodók pedig az aktuális szituációhoz alakítjuk a szolgáltatásokat. Családoknak, pároknak adnak ki tanyákat azért, hogy el tudjanak menekülni az urbanizációtól. Ezzel a prémium kategóriás ügyfeleket is lehet célozni, de akad olyan „elszigetelt” szállás is, ahol havi 150.000 Ft-ért van lehetőség bérlésre, ami így nagyobb rétegnek elérhető. Pánik időszakra tökéletes, a szolgáltató pedig folyamatos cashflow-t termel. A blog.szallas.hu például beszámol olyan erdei szállásokról, ahol ez valamelyest megvalósítható. Kiváló példa erre Megyer, ami Magyarország egyik legkisebb falva. Erdővel körül ölelt kis településről van szó, melyben a Magnólia ház az egyik legszebb (persze ennek szépségét meg is kell fizetni).

Ahhoz, hogy ezt megfelelően pozícionáljuk, nagy energiát kell fektetni a jó online marketingre is. Ugyanis nem szabad, csak hirtelen a piacra beugrani, főleg azoknak, akiknek eddig ismeretlen volt a virtuális megjelenés.

(kép forrása: www.szallasmaskepp.hu)

 

(kép forrása: blog.szallas.hu)

Reméljük, hogy valamennyire tudtunk ötletet adni a kétségbeesett személyeknek. Természetesen nem egyszerű a helyzet, de van, amikor csak egy jó ötlet hiányzik az elinduláshoz.

(borítókép forrása: www.publicdomainpictures.net)