04 máj Miért is fontos a jó szöveg?
A jó weboldal és a minőségi tartalom kéz a kézben jár. Viszont nem mindegy, mivel töltjük fel weboldalunkat, hiszen az ott megjelent tartalmak nagy részét a szöveg jelenti!
A marketing egyik legjobb fegyvere a szövegírás. Egy rövid szlogen, vagy egy részletesebb leírás megkülönböztetheti a szimpla látogatót az elégedett vásárlótól. Lássuk, mire is kell figyelni, ha minőségi szöveget szeretnénk weboldalunkhoz.
1. A célközönség kiválasztása
Sokan úgy gondolják, hogy minél több embert érnek el, annál sikeresebb lesz termékük vagy szolgáltatásuk. Sajnos viszont ez nem ilyen egyszerű, ugyanis attól még, hogy elértünk 1 millió embert, lehet, hogy a valódi célközönségünk ebből csak pár ezer. Fontos ezért, hogy fókuszáljunk azokra, akiket meg szeretnénk szólítani, akiket szeretnénk rácsalogatni a weboldalunkra.
2. Kreatív szöveg
Felejtsük el a felesleges locsogást! Kutatások szerint a könnyen olvasható, ötletes marketing szöveg esetében maximum 8 szóból álló mondatokról beszélhetünk. Ennél többet írni nem érdemes, mivel az olvasó belebonyolódhat a hosszabb szövegekbe. Egy-egy rövidebb reklám szlogen sokkal többet segít, mintha megírnánk az egész Gyűrűk Urát a weboldalunkra.
3. Pörgesd fel a címet
Ha a cím unalmas, már elvesztetted a csatát. Egy jó marketing szövegnek olyan címet kell adni, mely rögtön felkelti az olvasó figyelmét. Persze kerüljük a clickbait kifejezéseket, mivel azt sem akarjuk, hogy az olvasóink a cikk felénél elátkozzanak minket a félrevezető cím miatt.
Összességében jó marketingszöveget választani nem olyan egyszerű, mint ahogy azt az emberek hiszik. Persze mindenre van megoldás, például egy szakértő cég bevonása a projektbe.
Képek és információk forrása:
www.7blog.hu
www.pexels.com