Mi is az a buyer persona?

Mi is az a buyer persona?

Mi is az a buyer persona?

Akik egy kicsit is foglalkoznak online marketinggel, azoknak az egyik első idegen szó, amivel találkoznak az a buyer persona. Ez nem is véletlen, hiszen minden vállalkozásnak szinte az első lépésének kell hogy legyen, ennek a fogalomnak a tisztázása. Mondhatni tényleges ez a vállalkozás alfája. Jöjjenek a részletek, könnyedén és érthetően!

A fogalom jelentése

A buyer perosna-t a legegyszerűbben úgy tudjuk megfogalmazni, hogy ügyfélkarakter. Amikor egy personat létrehozunk, akkor listázzuk az ideális vevő tulajdonságait, képességeit, szükségleteit és problémáit. Gyakorlatilag olyan elemekkel ruházzuk fel a persona-t, ami alapján jobban tudjuk azonosítani őt és megfelelő üzenetekkel és tartalommal tudjuk majd ellátni. Fontos viszont azzal tisztába lenni, hogy a buyer persona nem ugyanaz, mint a célcsoport.

Hogyan kell elkészíteni?

Ez egy igazán kreatív és izgalmas folyamat. Tulajdonképpen be kell mászni egy másik ember fejébe, és átérezni, szinte megélni az ő életét. Az alábbi adatokat mindenképpen írjuk össze:

  • demográfiai adatok (nem, életkor, lakóhely, családi állapot, iskolai végzettség, jövedelem kategória)
  • munkahely részletek (iparág, beosztás, feladatok, cég nagysága)
  • személyes adatok (hobbik, érdeklődési kör, miket olvas, honnan tájékozódik)
  • érzelmi világ (mik a legfőbb vágyak, célok, életmottó, problémák, félelmek)
  • pszichográfia (vallás, etika, személyiség, vásárlási szokás, sportérdeklődés, politika)

Minden buyer persona-nak érdemes nevet adni. Egyfelől így emberibbé válik, másfelől pedig egy célcsoporton belül több buyer persona-t is létre tudunk hozni.

Milyen előnyünk lesz belőle?

Igazság szerint, hogyha ezt nem készítjük el, akkor igazság szerint vakon lövöldözünk jobbra-balra. Egy szélsőséges példával illusztrálva ha tudjuk, hogy mi körömlakkokat értékesítünk, akkor nem fogunk vele megcélozni direktben 55 éves férfiakat, akiknek a legfőbb gondjuk, hogy minél több pénzt pakoljanak össze nyugdíjra. És ennek még millió egy árnyalata van.

Tehát most, hogy tisztában vagyunk ezzel a nagyon fontos fogalommal, máris kicsit közelebb jutottunk ahhoz, hogy kiváló online marketing kampányt futassunk. Viszont mivel ez egy meglehetősen összetett folyamat, ezért inkább bízd szakemberekre, és keress meg minket! Mi a legjobb tudásunk szerint fogunk Téged segíteni.