Közösségi média: Az Instagram ereje

PNGN, instagram, korona, koronavírus

Közösségi média: Az Instagram ereje

Manapság már szinte mindenki ismeri a Facebook-hoz tartozó közösségi oldalt, az Instagram-ot. A leginkább képmegosztásról szóló felületet először a fiatal korosztály kezdte el használni, de az idősebbek is egyre többen szoknak át a korábban kedvelt felületekről.

Pont ezért, mivel évekkel ezelőtt még itt tudtak bujkálni a „gyerekek” a szülők elől, sokkal provokatívabb képek láttak napvilágot. Ez a tendencia nagyjából meg is maradt, és valamennyire az egyik oka az Instagram vonzerejének, hogy figyelemfelkeltőbbek a megjelenések.

Na de mire használható igazán ez a felület. Manapság már boldog/boldogtalan influencer akar lenni, pedig nem is feltétlen tudják a felhasználók, hogy ez mit jelent. Alapjában véve ez a program egy iparág, egy termékcsoport hirdetését/terjesztését tűzné ki célul egy személyen keresztül, de manapság már az is influencer-nek számít, aki egyszerűen megosztja mindennapjait függetlenül attól, hogy az hasznos vagy hasztalan tartalommal bír.

Viszont még így is több százezren követnek olyan profilokat, amik nem feltétlen látják el a követőket izgalmakkal, tanácsokkal, javaslatokkal, csak egyszerűen nagyon sok embert érdekel, hogy egy celeb milyen háttér dolgokat tesz közkinccsé. Ugyanakkor erre a cégek marketingszakemberei felfigyelnek és igyekeznek kihasználni ezt a nézőszámot, és bizonyos barterkereskedelemért vagy díjért cserébe megmutatják magukat az influencer oldalán.

Ugyanakkor nem csak akkor tudunk megfelelő követőbázist felépíteni, ha rengetegen látják a profilunkat. Mert ugye alapvető szempont a minőség is a mennyiség mellett. Vagyis, hogy a mi célszegmensünk követ-e minket egyáltalán, vagy csak robotizált profilok. Ha csak néhány száz felhasználó figyeli a szolgáltatásunkat, az is megfelelő méretű értékesítést tud jelenteni egy Instagramon aktív személynek, csak tudni kell, hogy kell pozicionálni. Ebben egyre több social media szakértő tud segíteni, melyek közül a Funnelogia kifejezetten azt hangsúlyozza, hogy mi kell ahhoz, hogy a követőid vásárlókká váljanak.

Pngn, Instagram, funnelogia

A folyamatok alapvetően 3 részből állnak:

  • Meg kell ismerni a felületet és a saját hangunkat az Instagramon
  • Érdeklődőket kell terelni a felépített profilra
  • Ezek után kezdődhet az értékesítés

 

Az alapelvek egyszerűnek tűnnek, persze a gyakorlati alkalmazásához el kell a szakmai segítség. Szerencsére erre országon belül is megvan a lehetőség, ráadásul gyorsan elsajátítható.

 

(képek forrása: igfollowershackpw.me, www.funnelogia.hu )