06 márc Kell egy idegesítő mondat
Valószínűleg mindenki ismer Ábelt, aki csak annyit kérdezett a Fluimucil reklámban, hogy „de miért?”. Mindannyiunkat nagyon idegesített, legszívesebben le is oltottuk volna a kis srácot (talán többen TV-n keresztül meg is tették), de mégis megjegyeztük a reklámot.
Ehhez pedig csak egy kisfiú egyszerű és nagyon sokszor feltett kérdése kellett: „de miért?”. Természetesen a marketingszakemberek is tudták (főleg, hogy a tervben az is benne volt, hogy nagyon sokszor le kell adni a csatornákon), hogy mindenkit az őrületbe kergetnek majd ezzel, de megérte. Mert mindenki kívülről fújta a gyógyszer nevét is.
Hasonló volt a Robitussin, mely márkanevet egy aranyos kislány mondott ki napjában ezerszer, ami elültette a fejbe a terméket. Ezen eseteknél a „negatív reklám is reklám” elv működött, és a cél össze is jött. Az egész ország tud azóta is ezekről a termékekről, reklámokról.
Bár Kaszás Erzsi esetében nem egy idegesítő mondatról van szó, önmagában az egész jelenségtől mindenkinek borsódzik a háta. De itt is már annyira rossz az egész, hogy egyszerűen nem akarsz elkapcsolni, mert élvezed a kellemetlenséget.
És persze a nagy klasszikus az az éhes fiúcska, aki nem tudja kimondani az ’omlós’ szót. Még jó, hogy nem gyűjtöttek alapítványon keresztül Neki egy logopédusra.
Ilyenkor nem szlogenről beszélünk, hiszen az meghatározna egyfajta missziót vagy megoldást. Itt egyszerűbb dologról van szó. Nem feltétlen javasoljuk, hogy vállalkozásunkban ilyesmikben gondolkodjunk, méghozzá a kockázat miatt, ugyanis rosszul is elsülhet.
Lássuk a legismertebbeket: