Gerillamarketing akciók

Gerillamarketing akciók

A mai felgyorsult világban már messze nem úgy kell megszólítani a célközönségünket, mint pár évtizeddel ezelőtt. Muszáj figyelemfelkeltő eszközöket alkalmazni, és nem csak a hagyományos marketingelemekre (rádió, TV, plakát) alapozni.

Ilyen fegyver a gerillamarketing, melyről már az 1980-as években is készültek szakkönyvek. A lényege ennek az akciónak egyszerűen az, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen minél alacsonyabb költséggel. Pont ezért korábban a kis cégek használták, viszont az utóbbi időben már nagyobb vállalatok is kitalálnak érdekes szituációkat a meghökkentésre, figyelemfelkeltésre.

A képen is látszik, hogy az egyik legnagyobb név is él ezzel a lehetőséggel. A McDonald’s-nak ebben az akcióban nem volt szüksége marketingszöveg kitalálására, egyszerűen kreatívan használta a gyalogosátkelőt, mint sült krumpli hasonmást (kép forrása: blog.depositphotos.com).

Az IBM gerilla hadjáratában már használtak szlogent is, de nyilván ahhoz, hogy ezt elolvassa a járókelő, ki kellett zökkenteni a mindennapokból. Erre például tökéletes példa egy kényelmes feljáró, amit a lépcső helyett egyszerűbb használni, megcélozva ezzel olyan lehetséges fogyasztókat, akiket érdekelnek az okos ötletek (kép forrása: impressionbakery.tumblr.com).

Na és természetesen nem csak for-profit vállalkozások használhatnak ilyen eszközöket. A környezetvédelemre történő figyelemfelkeltés ennek egyik lehetősége a képen látható gerilla akció, ahol nem csak egy sima zöld háttérre vésték fel, hogy „gondoljunk a természetre”, hanem egy nagyon morbid, életszerű megjelenítéssel gondolkodtatták el az arra járókat (kép forrása: https://kamikaz-blog.tumblr.com).

A gerillamarketingről számos információt és példát találhatunk a világhálón is, ez persze nem azt jelenti, hogy minden poént ellőttek már. Pont a határtalansága miatt az egyik olyan eszköz, amihez bármikor lehet nyúlni. Csak legyen meg a kellő kreativitás.



error: Tartalom védve!