Fehér-, szürke- és fekete kalapos módszerek- keresőoptimalizálás

COVID-19, korona, koronavírus, pngn,

Fehér-, szürke- és fekete kalapos módszerek- keresőoptimalizálás

Akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, vagy honlaptulajdonosok, azoknak érdemes tisztában lenniük az alábbi fogalmakkal, ugyanis minden honlaphoz hozzá kell hogy tartozzon a megfelelő keresőoptimalizálás. Az egyik fő cél az, hogy a weboldal minél előkelőbb helyezést érjen el a keresőkben, ehhez pedig kulcsfontosságú ez a módszer.

Honnan erednek ezek a megnevezések? A western filmekben általában a kalap színéből kiderül, hogy adott szereplő melyik oldalon áll. Fehér kalapban látható a jó fiú, míg feketében a rossz.

Fehér, szürke, fekete – Mire utalnak ezek a színek? Ezek a kifejezések a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek módszereire vonatkoznak.
A szín határozza meg, hogy mennyire veszik figyelembe a keresőoldalak irányelveit, mennyire ragaszkodnak az általános szerződési feltételekhez, s mennyire tartják be az irányelveket.

Ha a keresőoptimalizáló szakember “White hat”, azaz fehér kalapos módszereket alkalmaz, az annyit tesz, hogy minden előírást, irányelvet és feltételt maximálisan betart.
Ez az ügyfél számára nagyon megnyugtató lehet, hiszen a honlapja teljesen “tiszta”, s nem kell attól félnie, hogy a Google bűntetésből hátra sorolja weboldalát a találati listákon. Ezzel a szabálykövető módszerrel viszont lassabban, s valószínűleg drágábban lehet elérni a kitűzött célokat.
Sokan a költségkeret szűkössége és az idő szorítása miatt folyamodnak a “grey hat” vagy esetleg a “black hat” módszereihez.

„Grey hat” keresőoptimalizálás:
A „grey hat” olyan technika, ami a tisztességes „white hat” módszer (a Google által megállapított szabályok követése) keverése egy kis szabálytalan stratégiával.
Például egy tiszta „grey hat” módszerrel dolgozó szakember egy linkgyűjteményen keresztül is építheti a hivatkozásokat, de nem vásárolna közvetlenül linkeket, ugyanis ezt bünteti a Google. Nagy mennyiségben írhat tartalmat a honlapra, tudva, hogy ez annyira nem is fontos, viszont arra ügyelni fog, hogy a szöveg minőségi, az adott tárgyhoz tartozó és lényegretörő legyen, viszont sohasem használna tartalomszolgáltatót (olyan szoftvert, ami egy bemásolt tartalmat átfogalmaz, s lehetővé teszi, hogy új tartalomként lehessen közzétenni).
Ezt a módszert gyakran használják a várt eredmények felgyorsításának érdekében.

„Black hat” SEO – ördögi keresőoptimalizálás?
A „black hat” módszer lényege, hogy tiltott eszközökkel előnyt szerezzünk más weboldalakkal szemben, minél jobb eredményeket elérve a keresőkben.
A Google kereső esetén a linkek vásárlása ebbe a kategóriába esik, viszont a Bing kereső a Facebook like-ok vásárlását tekinti „black hat” technikának.

Íme néhány módszer, amit érdemes elkerülni, ha nem szeretnénk, hogy az oldalunkat megbüntessék:
A tartalom kulcsszóval halmozása,
Rejtett szöveg és/vagy link alkalmazása,
Álcázás használata,
Túl sok reklám használata…

Forrás: https://www.seoz.hu/a-kalapos-keresooptimalizalasi-strategiak/