Facebook a fejlődő marketing felület

Facebook a fejlődő marketing felület

Facebook a fejlődő marketing felület

Most már szinte evidensnek tűnik, hogy a Facebook az egyik legjobb lehetőség arra, hogy népszerűsítsd Magad, és a vállalkozásodat. Nem volt ez mindig így. Pedig olyan régóta mondjuk, hogy ott érdemes hirdetned magad, ahol az emberek vannak. Nézzünk meg egy két alapvető részletet ezzel kapcsolatban.

A közösségi média ereje

Gondoljunk csak bele, hogy miért is jöttek létre a közösségi oldalak? Azért, hogy tudjuk tartani a kapcsolatot olyan ismerősükkel, akik távol vannak tőlünk, vagy csak nem tudunk rendszeresen összefutni. Legalábbis mindenki ez gondolta. Ez rögtön egy jó példája annak, hogy milyen zseniális a marketing. A magunk részéről nem vagyunk arról meggyőződve, hogy nem volt benne a fent leírtakon felül az is, hogy könnyebben el lehet érni így az embereket.

Az iwiw tulajdonképpen eltűnt, viszont Mark Zuckerberg szüleménye él, és virul. Sőt, valószínűleg ez még nagyon sokáig így is lesz. Hiszen folyamatosan fejlődik, és nem csak figyeli a trendeket, hanem alakítja is. De most erre a fejlődésre tekintsünk üzleti szempontból!

A fejlődés folyamata

Rögtön a kezdés után nem sokkal megjelentek az első hirdetések is a Facebook-on. Ez mondhatni természetes, hiszen nincs olyan weboldal, ahol ne találnánk valamilyen promóciót. Az igazi áttörést szerintünk az jelentette, amikor létrejöttek a különböző üzleti oldalak. Így már nem kellett egy magánprofilt „kreálni” üzleti célra.

Innentől fogva már teljesen egyértelmű volt az irányvonal, hiszen mutasson bárki egy olyan oldalt, ahol egyszerre akkor nézettség van, mint a Facebook-on. Lehet, hogy van, akinek ez nem tetszik, de aki nincs jelen a legnagyobb közösségi oldalon, az magával szúr ki.

Egészen tavaly év elejéig az organikus elérésekből (értsd: hirdetés nélkül) is rengeteg potenciális ügyfelet tudtunk elérni, és ezáltal sok érdeklődőt, vásárlót „csinálni” belőlük.

Ekkor jött egy nagy váltás, és most ott tartunk, hogy hirdetés nélkül szinte minimális az esély, hogy új ügyfelet szerezzünk. Lehet erre azt mondani, hogy rossz, de mi más véleményen vagyunk. Alkalmazkodni kell a helyzethez, és kihozni belőle a legjobbat. Te is ezt szeretnéd? Akkor keress meg minket! Megmutatjuk, hogyan legyél sikeres a Facebook segítségével.