Endorser-ek – ingyenélők vagy marketingfelületek?

PNGN, vállalkozás, marketing

Endorser-ek – ingyenélők vagy marketingfelületek?

Az endorser az a személy, aki egy márkának a nagykövetévé válik. Ez természetesen nem olyan nagykövetség, mint amit diplomáciai értelemben használunk, de nyilván e mögött is komoly szerződések vannak.

Ez igazából egy win-win szituáció (jó esetben), hiszen az endorser kap egy terméket, amit a mindennapjaiban kell használni. A szerződés előtt is használt az illető ilyen eszközöket, hiszen a profiljához tartozó termékekről van szó, csak most nem kellett érte fizetnie. Ellenszolgáltatásra viszont ebben az esetben is sort kell keríteni. Hiszen az említett eszközt nem csak használni kell a tevékenység során, hanem ezt a social media-ban (előre egyeztetett módon) jelölni is kell. Gyakorlatilag egy termékszponzori szerződés létrejöttéről van szó.

Leggyakrabban a zeneiparban használt marketing eszköz az endorsement, hiszen rengeteg rajongó azért veszi meg kedvenc márkájának gitárját, mert legnagyobb hőse is azt használja. Innentől kezdve egy gyártónak csupán meg kell találnia azt a zenészt, aki még nem szerződött le mással, és elég ismert ahhoz, hogy többen miatta vásároljanak hangszert.

Lukács László

(kép forrása: tankcsapda.com)

A Tankcsapda zenészei például ilyen szerződés keretében lépnek fel hétről hétre. Lukács László, a zenekar frontembere az Ibanez endorser-e, így minden koncerten, fényképen, bejegyzésen látni lehet a nyakában valamelyik ilyen márkájú basszusgitárját. Kérdés, hogy vajon hány hosszú hajú kis srác választ Miatta Ibanez hangszert.

Borító kép forrása:
www.nlc.hu