18 nov Endorser-ek – ingyenélők vagy marketingfelületek?
Az endorser az a személy, aki egy márkának a nagykövetévé válik. Ez természetesen nem olyan nagykövetség, mint amit diplomáciai értelemben használunk, de nyilván e mögött is komoly szerződések vannak.
Ez igazából egy win-win szituáció (jó esetben), hiszen az endorser kap egy terméket, amit a mindennapjaiban kell használni. A szerződés előtt is használt az illető ilyen eszközöket, hiszen a profiljához tartozó termékekről van szó, csak most nem kellett érte fizetnie. Ellenszolgáltatásra viszont ebben az esetben is sort kell keríteni. Hiszen az említett eszközt nem csak használni kell a tevékenység során, hanem ezt a social media-ban (előre egyeztetett módon) jelölni is kell. Gyakorlatilag egy termékszponzori szerződés létrejöttéről van szó.
Leggyakrabban a zeneiparban használt marketing eszköz az endorsement, hiszen rengeteg rajongó azért veszi meg kedvenc márkájának gitárját, mert legnagyobb hőse is azt használja. Innentől kezdve egy gyártónak csupán meg kell találnia azt a zenészt, aki még nem szerződött le mással, és elég ismert ahhoz, hogy többen miatta vásároljanak hangszert.
(kép forrása: tankcsapda.com)
A Tankcsapda zenészei például ilyen szerződés keretében lépnek fel hétről hétre. Lukács László, a zenekar frontembere az Ibanez endorser-e, így minden koncerten, fényképen, bejegyzésen látni lehet a nyakában valamelyik ilyen márkájú basszusgitárját. Kérdés, hogy vajon hány hosszú hajú kis srác választ Miatta Ibanez hangszert.