Csodafegyver a kezedben? A közösségi marketing szerepe. 

Csodafegyver a kezedben? A közösségi marketing szerepe. 

Bármilyen vállalkozásod vagy céged legyen, bizonyára te is tudod, hogy a piacon akkor tudsz a legjobban érvényesülni, ha termékeidről, szolgáltatásidról minden fontos információ elérhető az emberek számára. Ebben hatalmas szerepe van a megfelelő online jelenlétnek, azon belül pedig a közösségi kommunikációnak. De mitől is lesz a közösségi kommunikációd igazán hatékony? 

Logikus, hogy bárhol legyenek is jelen az online térben potenciális vásárlóid, célközönséged vagy már meglévő közösséged tagjai, ott neked is jelen kell lenned. Legyen ez a Facebook, Instagram, Youtube, vagy akár a LinkedIn, Pinterest, Twitter. A közösségi média felületek pont arra valók, amire a nevük utal: kapcsolatot tartani a közösségeddel. Így hát – megfelelően használva – egy marketing csoda eszköz a közösségi média, de ha ki szeretnéd aknázni a benne rejlő lehetőségeket, akkor nem elég csupán jelen lenni, kommunikálnod is tudni kell.

Nem szabad megfeledkezni róla, hogy a piaci szegmens összes többi vállalkozása, cége és vállalata is valószínűleg jelen van a platformon, így a verseny leendő vásárlóid figyelméért nagyon is valós. 

Oké, az már értjük, hogy az online jelenlét szinte kötelező. Na de mit is jelent pontosan a közösséggel való kapcsolattartás? 

A PNGN-nél sok év tapasztalatával a hátunk mögött, számos kampány és projekt után biztosan állíthatjuk, hogy igaz, amit lehet, hogy már te is hallottál: inkább legyen egy maroknyi, de aktív és lelkes követőd, mint több tízezernyi ember, akit valójában egyáltalán nem érdekel, mit csinálsz. A közösségi kommunikáció célja pont az, hogy közösségedet minőségileg ki tudd alakítani, meg tudd tartani és tudd idővel bővíteni is. 

Ennek a folyamatnak az alapja a tartalomgyártás, ami minden platformon mást jelent.

A Facebookon például a rendszeres posztolás az egyik, ami téged láthatóvá tesz. Fontos, hogy a tartalmad minőségi legyen, így érheted el, hogy a közösséged reagáljon kedvelésekkel, hozzászólásokkal, megosztásokkal. Az aktív kommunikáció közösségi felületeiden annak a védjegye, hogy hiteles és megbízható vagy, és hogy számodra a minőség és az ügyfelek az elsők. 

A kreativitás itt elengedhetetlen, ugyanis legtöbbször ez adja azt a pluszt, ami az emberek hozzád vonzza majd. Előfordul, hogy nem a világ legjobban megszerkesztett képe és videója váltja ki majd a legnagyobb interakcióit – egy organikus közösség a legegyszerűbb, de kreatív posztokra is reagálni fog.

Jó példa erre Magyarország legnagyobb független kávés közösségének (Kávé, kavezom.hu) a Facebook oldala, ahol a közel százhúszezres követői tábor tagjaival tartjuk a kapcsolatot naponta a rendszeres posztolással. Itt az egyik legnépszerűbb tartalom típus az egyszerű szöveges kérdés, amire aztán a kommentekben mindenki leírhatja a választ.

 

Egyszerűsége ellenére általában több, mint ezer komment érkezik, és valóban nem tartott sok ideig kitalálni azt az egy kérdést, ami végül a posztba kerül, csupán egy kis kreativitás kellett hozzá. 

Kiváló lehetőséget nyújtanak a közösségi média felületei további olyan emberek elérésére is, akik jelenleg nem követnek téged. Erre valók a hirdetések – megfelelően alkalmazva ezek kiváló eszközök a márkaismertség kialakítására és az aktív közösség növelésére, ami végső soron az eladásaidat is növelni fogja.

A hirdetésre szánt pénzösszeg sok esetben nem arányos az elért sikerrel – ha szeretnél igazi eredményeket elérni reális pénz befektetésével, de nem tudod, hogy hol kezdd, bátran kérj profi segítséget! A PNGN ügynökségnél a te sikered számunkra is siker, ügyfelünkként lehetőséged van nem csak arra, hogy Facebook hirdetéseid hatékonyak és sikeresek legyenek, de teljes közösségi kommunikációd sikerében is segíteni tudunk.

Képek és információk forrása:
www.pexels.com
www.facebook.com