Az influencerek

Az influencerek

Az influencerek

Sokak számára még nem teljesen egyértelmű ez a szó. Kik is ők? Miért van szükség influencerekre?  Valóban ad akkora hozzáadott értéket az értékesítéshez? Érdemes nélkülük online marketing hadjáratba kezdeni? Számos kérdés merült fel az utóbbi időben, amelyeket most szeretnénk tisztába tenni. Tarts velünk!

Kik az influencerek?

Talán a legegyszerűbben úgy tudnánk megfogalmazni, hogy a reklámarcok. Ők azok, akik odaállnak egy szolgáltatás, vagy termék mellé. Mit nyerhetünk vele? Jóval nagyobb nézettséget. Nagyon sok olyan potenciális vásárlód van, aki lehet, hogy nem veszi észre a termékedet, de hogyha X, vagy Y javasolja, vagy mutatja, hogy ő ezt használja, akkor neki is kelleni fog.

Igazság szerint ez elsősorban a fiatalokra vonatkozik, de ne ringassuk magunkat hiú ábrándokba, minden korosztálynak meg van a maga „követendő példája”.

Egy példával éve, ki ne tudná, hogy Majka is kiviheti Budapesten a Pizza Kingtől rendelt ételünket. 🙂 Arról már nem is beszélve, hogy az internet segítségével nagyon sokan válnak influencerekké, anélkül, hogy a TV-ben akár csak egyszer is látnánk, vagy elénekelne egy dalt. Sok fiatal éppen ezért szeretne ilyenné válni.

Hogyan működik ez a marketing?

Először a miért kérdésre adunk választ. Az emberek bizalmatlanok a márkák, vagy üzletek irányában. Sokkal hamarabb próbálunk ki egy olyan cipőt mondjuk, amelyet a barátunk ajánlott. És az emberek vagy haverként, vagy követendő példaként tekintenek az influencerekre. Ezért tőlük könnyebben elfogadják, hogy egy adott szolgáltatás jó, mint egy saját direkt hirdetésből, vagy cikkből.

Nem kell sok mindent tennie az influencereknek, csak szépen megemlíteni párszor, hogy ő is a mi szolgáltatásunkat használja. Feltenni 1-2 képet az Instagram-ra, vagy a youtube-ra és a rajongótábornak máris a tudtába jut az, amit mi nekik szeretnénk értékesíteni. Ilyen egyszerűen megy ez.

Mindazonáltal azt tudjuk mondani, hogy az online marketing nem az influencerektől függ. E nélkül is lehet kimondottan hatékony az értékesítésed. Például, ha velünk dolgozol együtt. Éppen ezért keress fel minket, hogy több emberhez jusson el a terméked! Az influencerekre pedig tekints egyfajta katalizátorként. Hogyha kell ebben is igyekszünk Neked segíteni.