Céges arculat frissítése előtt állsz? Ezt a néhány dolgot jó, ha tudod

Grafikus márka arculatán dolgozik színskálákat hasonlít össze laptop van előtte

Céges arculat frissítése előtt állsz? Ezt a néhány dolgot jó, ha tudod

 

 

Kezdjük az alapoktól! Avagy mit jelent az arculat és miért fontos ez számodra?

 

Az arculat egy adott márka elsősorban vizuális elemeinek összességét jelenti. Úgy is mondhatnánk, hogy az arculat a márkánk ruhája. Beszédes kifejezés maga az „arculat” is, és itt már rá is térhetünk az egyik legfontosabb előnyére: a felismerhetőségre. Úgy, ahogy egy embert is legkönnyebben az arcáról ismerünk fel, egy jól kidolgozott arculatról felismerhető a márkánk.

 

Szürkéskék és fehér arculat színekkel egy márka arculat terve: névjegykártya, weboldal, levélpapír, boríték, pendrive

Arculati csomag – Freepik.com

 

Egységes arculat – milyen előnyei vannak?

 

Professzionális megjelenés

 

Egységes arculatunk a megbízhatóság és a hozzáértés érzetét kelti ügyfeleink és vásárlóink szemében. Márkánk arculati elemeit használjuk ezért minden csatornánkon konzekvensen!

Versenyelőny

 

Következetes, profi vállalati megjelenésünkkel megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól. Ez hozzásegít a vezető szerephez iparágunkon belül. Gondolj csak bele, minden egyes érintkezéssel azt tanítjuk ügyfeleinknek, hogy ez a mi márkánk, ezek vagyunk mi. Vásárlóink egy idő után könnyen beazonosítják majd a márkánkat, és emlékezni fognak ránk. Nem hiába írta meg a két híres marketing szakember Al Ries és Jack Trout, hogy a pozicionálás „Harc a vevők fejében elfoglalt helyért” és „A vevőjelölt feje nem más, mint csatatér”. Ha az a célod, hogy az iparágadon belül elsőként juss az emberek eszébe, az egyik dolog, amit megtehetsz, hogy gondoskodsz céged profi arculati megjelenéséről!

Érzelmi előnyök

 

Az emberi agy szereti az egyensúlyt, a harmóniát. A jól használt, egymással harmonizáló színek, valamint egységes betűtípusok és formák megnyugtatóak, kellemesek a szemnek és szerethetőbbé teszik a márkánkat.

Praktikum

 

Az egységes arculat megléte a saját feladatainkat is leegyszerűsíti. Munkatársaink is tudni fogják, hogy milyen színeket, betűket alkalmazzanak a kommunikációs anyagokban, kreatívokon. Ez leegyszerűsíti a munkájukat, hiszen nem kell gondolkozniuk a színek, elemek használatán, sőt kialakíthatunk vállalati sablonokat, így még több időt takaríthatunk meg.

 

Legyünk következetesek! Az arculati kézikönyv szerepe

 

Ha igazán profik akarunk lenni, akkor gyűjtsük egy helyre márkánk logóit, színeit, betűtípusait, formáit! Az arculati kézikönyv lényege, hogy a vállalati kommunikáció irányát megadja, összefoglalja a vizuális elemeket, és leírja használatuk módját. Bemutathatja még a márka hangját, a kommunikációs stílust és a szlogent is. Ez a dokumentum még jobban megkönnyíti a munkát „házon belül”, valamint, ha külső szakértővel, marketing csapattal dolgozunk együtt, nekik is elküldhetjük, így gondoskodva márkánk identitásának és egységes megjelenésének sértetlenségéről.

Tipp: Ha kreatív anyagokat készítünk, több képszerkesztőben létrehozhatjuk arculati csomagunkat, például a Canva is lehetőséget ad erre. Így könnyedén kiválaszthatóak a szükséges színek, betűtípusok és a logó.

 

narancssárga és fekete arculati kézikönyv példa arculat készítéséhez

Arculati kézikönyv, példa – Freepik.com

 

Ezekre figyelj, ha új céges arculat tervezése előtt állsz!

 

A kevesebb néha több

 

Biztosan Neked is ismerős az a helyzet, amikor egy tárgyakkal telepakolt, zsúfolt, rendetlen szobában vagy, és elfog egy rossz érzés, vagy akár a feladataidra sem tudsz megfelelően koncentrálni.

A túl sok szín, betűtípus és forma zsúfoltság érzetét kelti a látogatódban is, ezt pedig ugye Te sem szeretnéd? Javasoljuk, hogy maximum 2-3 betűtípust és minimális mennyiségű színt használj! Arculatod így letisztult, egységes, márkád pedig könnyen megjegyezhető és felismerhető lesz.

A színek ereje

 

Különböző színekhez különböző érzelmeket, hangulatokat társítunk. Ha arculatfrissítés előtt állsz vagy új céged arculatát szeretnéd megalkotni, akkor gondolj a színszimbolikára is. Példaként a fehér, a kék a tisztasághoz, higiéniához kapcsolható, a zöld pedig az egészséghez vagy a természetközeliséghez. Ezek a színek jól működhetnek például egy klinika vagy gyógyszertár esetében, de nem javasoljuk számukra a feketét, amihez az elmúlást is kapcsolhatjuk. Fontos, hogy olyan színeket használjunk, ami illik a márkánk tematikájához és célközönségünknek is tetszeni fog, ne pedig olyanokat, amik csak nekünk tetszenek!

Segít az AI

 

Nem mindig könnyű magunktól kiválasztani a megfelelő színeket. Ilyenkor nagy segítség a mesterséges intelligencia. Léteznek online színpaletta generátorok, mint a Coolors, melyek segíthetnek a megfelelő színek megtalálásában.

 

Coolors.com színpaletta generátor arculat tervezéséhez. Példa: node színek

Coolors paletta generátor – coolors.co

 

Szervezz mini piackutatást!

 

Ahogy korábban már írtuk, nem elég, ha Neked tetszik az arculati megjelenésed, a vásárlóid tetszését is el kell nyernie. Ha már van egy arculati terved, mutasd meg néhány ismerősödnek és kérd ki az őszinte véleményüket.

 

Tervezéskor jól jön egy moodboard

 

Elő a Pinteresttel! Inspirálódj olyan weboldalak designjából, melyek Neked tetszenek, vagy gyűjts olyan képeket, melyek olyan hangulatot árasztanak, amit márkádnál is el szeretnél érni! Ezt követően illeszd be őket egy képszerkesztőbe. Ez lesz az arculatod moodboardja, mely segít elképzelni márkád jövőbeli arculatát és támpontokat ad a designernek is.

 

moodboard zöld és földszínek arculat tervezéséhez

Példa moodboard készítéshez – Freepik.com

 

Végső soron profi arculat tervezésében egy designer tud leginkább a segítségedre lenni. Ügynökségünk már számtalan cég arculatát készítette el, nézz körül munkáink között, és ha úgy érzed, szívesen dolgoznál velünk, kérj tőlünk árajánlatot!

Felhasznált források: Al Ries – Jack Trout: Pozicionálás – Harc a vevők fejében elfoglalt helyért