21 júl A pull marketing ereje
Mostanában sokat foglalkozunk a marketing két módszerével a push marketinggel, és a pull marketinggel is. Bár elsőre a legtöbb embernek a push marketing tűnik hatékonynak, mi a magunk részéről azt valljuk, hogy a pull marketingben is óriási potenciál rejtőzik. És meg is mutatjuk, hogy miért. Tarts velünk!
Mi is a lényege?
A pull marketing esetén klasszikusan az ügyfél van a középpontban és nem a termék/szolgáltatás, amit értékesíteni szeretnénk. Pontosan ezért teljesen más hangulatú írásokkal kell itt felkelteni a figyelmet. Sokkal kevésbé szólít fel interakcióra, de azért természetesen fontos, hogy megtegye.
Ennél a technikánál nem egyszeri vásárlóvá szeretnénk tenni a látogatót, hanem szép fokozatosan, először olvasó, majd rendszeres olvasóvá, és így a témával kapcsolatban, ha bármi kérdés merül fel, akkor a mi oldalunkon fog keresni. És megérik benne a vásárlás igénye, ahol természetesen csak mi jöhetünk szóba. És ez működik a gyakorlatban is.
Hogyan kell ezt a gyakorlatban elképzelni?
Tegyük fel azt a példát, hogy a cégünk azzal foglalkozik, hogy párkapcsolati tréningeket tart. Ez egy tipikusan olyan szolgáltatás, amelyet nem biztos hogy push marketinggel érdemes reklámozni. Inkább készítsünk egy saját honlapot egy jó bloggal. A pull marketing legfontosabb eszköze ugyanis a rendszeres minőségi tartalmak gyártása.
Ilyenkor nem érdemes azzal kezdeni, hogy most azonnal gyere el hozzánk, és megváltozik az életed. Mi inkább ezt javasoljuk:
Rendszeresen írjunk arról, hogy milyen jó harmonikus kapcsolatban élni. Milyen jó, hogy van egy társ melletted, aki segít a bajban, akivel megoszthatod az örömödet.
Majd következő lépésben írjunk arról, hogy mi szükséges ahhoz, hogy kiegyensúlyozott és támogató légkörben élj. Miért fontos ehhez egy egészséges párkapcsolat. Aztán írhatunk egy kicsit provokatívabban arról, hogy „ezeket a hibákat ne kövesd el, hogyha boldog kapcsolatra vágysz” itt már valóban problémát vetünk fel.
Az elején megmutattuk, és igény keltettünk a jó kapcsolat iránt, aztán segítettünk benne egy kicsit és elmélyítettük, most pedig problémát vetettünk fel. A megoldás pedig a szolgáltatásunk. Valahogy így néz ez ki a valóságban.
Mit gondolsz? El tudod képzelni, hogy így értékesíted a céged szolgáltatását? Ha igen, akkor keress fel minket! Mi örömmel megoldjuk ezt Neked.