A nevem egy márkanév

PNGN, vállalkozás, marketing

A nevem egy márkanév

Annak idején gimnáziumban a fizika tanárnő annyira odavolt saját magáért, hogy azt mondta, hogy az Ő neve egy márkanév. Na én azóta sem találkoztam az Anikó néni brand-del semmilyen boltban, a Jordan-nel viszont még most is.

Michael Jordan-t minden idők legjobb kosárlabdázójának tartják. Már többen meg akarták fosztani ettől a címtől, több-kevesebb sikerrel. De egyszerűen nem lehet. Amit Ő csinált, az nem csak eredményes volt, hanem művészi. Mozdulataiban a NIKE is látott fantáziát, így szerződést kötött a sportolóval.

Így történt, hogy a sportmárka Jordan sziluettjével és nevével ellátott termékeket kezdett forgalmazni. A Jordan azóta önálló márka lett, a Nike leányvállalataként, jelenleg a Jordan Company tulajdona. Leginkább cipők értékesítésével foglakozik a cég, ráadásul Michael Jordan visszavonulása óta újabb design-okat találtak ki, amit a mostani nagy sztárok is hordanak. A cipők mellet kosárlabdák és szabadidőruházat forgalmazásával foglalkozik a cég.

Kép forrása: clutchpoints.com

A felső kategóriás ruhákon, lábbeliken továbbra is az a mozdulat van, amit egy zsákolóbajnokságon hajtott végre az akkor még ifjú kosárlabdázó. Jordan 1998-ban vonult vissza 6-szoros bajnokként. 2001 és 2003 között még két szezonra visszatért, de az már (Hozzá képest) egy levezetés volt, igazán nagy nevet a 90-es években szerzett.

Szóval ha valakinek a neve egy márkanév, az Michael Jordan. Több olyan kozmetikai, ruházati, és egyéb termék van, aminél láthatjuk a szponzorált sztár nevét, de Jordan más. Ő kialakított egy márkát. Természetesen ebből bőségesen részesül Ő is. Sőt, jóval több csurrant- cseppent a nevéből, mint a kosárlabdázói fizetéséből, pedig az a 90-es évek végén már a 30 millió dollárt is elérte (éves szinten!!).

Borítókép forrása: new.nike.com