A marketing eszközei

A marketing eszközei

Annak idején, ha valaki hirdetni akarta magát, pozicionálni a piacon és elérni a saját szegmensét, akkor a rendelkezésre álló tőke alapján TV-hirdetést, rádiómegjelenést vagy óriás plakátot választott.

Manapság is működnek ezek a felületek, és bizonyos iparágban dolgozó cégeknél elengedhetetlenek is. Ugyanakkor a felgyorsult világban már sok vállalkozásnál ez már kevés. Ezért alternatív megoldásokban gondolkoznak azok, akik el akarják juttatni a potenciális vevők agyába, hogy léteznek. A felgyorsult világ abból is következik, hogy 2008-ig a történelem során annyi információ gyűlt össze, mint azóta.

Ezért a marketing szakemberek már úgynevezett BTL (below the line) eszközöket keresnek. Ezek azok a marketing stratégiai elemek, amik túlmutatnak a hagyományos (ATL – above the line) lehetőségeken. Az alapvető különbség, hogy az utóbbi tömegmegszólításra jó módszer, még a BTL inkább arra, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsen a leendő vevőkkel.

A személyre szabottság egyre fontosabb szinte minden piacon, és a below the line elemekkel pont azt tudjuk elérni, hogy a célcsoportot személyre szabottan érjük el. Az online marketing valamennyire ötvözi a két módszert, hiszen személyre szabottan tud akár nagyobb szegmenshez is szólni.

A BTL eszközök típusai közül a legismertebbek közé tartoznak a gerilla marketing, a média hack és a product placement. A legelsőnek az a lényege, hogy minél alacsonyabb költséggel érjen el minél nagyobb meghökkentést. Története már az 1980-as évekre vezet vissza. Egyik jó példa rá az, ha nem egy felirattal teli plakáttal akarjuk reklámozni új japán éttermünket, hanem kihasználjuk a felület adta lehetőségeket, ahogy a képen is látható:

(kép forrása: www.pinterest.com)

A média hack fogalmát és lehetőségeit már boncoltuk korábban, érdekes tippekre lehet itt találni: https://pngn.hu/gerillamarketing-akciok/

A product placement-re pedig a filmekben találhatunk rá. Több cégnek a logóját láthatjuk egyes filmrészletekben. Arra kell figyelni ebben az esetben is, hogy ne legyen túl erőltetett. Marketing szempontból már nem a direktség világát éljük, hanem a kreatív elhelyezésekét.

(kép forrása: www.hollywoodlife.com)

Képek forrása:
www.unsplash.com


error: Tartalom védve!