A hírlevél marketing lényege

A hírlevél marketing lényege

A hírlevélről manapság szinte mindenkinek az jut eszébe, hogy a gmail fiók promóciós kategóriájába különböző reklám tartalmú levelek érkeznek. Igazából ez egy rendszeresen terjesztett publikáció, bár vannak olyan esetek, amikor alkalmi hírleveleket kapunk. Ilyen például a Black Friday alkalmából készített hírlevél.

Az elektronikus hírlevél, amit manapság már minden cég használ az, ami felváltotta a szórólapozást. Mivel konverziója nagyon alacsony, így sokan elvetik, de egyes társaságok szerint nélkülözhetetlen. Már csak azért is mert a meglévő ügyfelek hasznos információkhoz juthatnak, így azokat nem reklámnak, hanem a leggyorsabb kommunikációnak fogják fel.  

Az igazán jól felépített hírlevél rendszert ráhúzva egy vállalkozásra akár bevétel többszörösödést is tudunk okozni. Ha például egy vállalat szolgáltatását havi szinten újra és újra meg kell rendelni, akkor erre automatikus üzenetet tud beállítani a szolgáltató, így az emlékezteti az ügyfelet, aki jobb esetben nem marad le a következő hónapról sem. Ez passzív cashflow-t jelent, ami minden cég vágya.

Új ügyfelek megszerzéséhez viszont több dologra kell figyelni hírlevél marketing esetén.

  • Elsősorban jó tartalmat kell szerkeszteni, vagyis a témának érdekesnek kell lennie.
  • Fontos, hogy a lehető leggyorsabban, de ne erőltetetten tereljük az olvasót a weblapunk felé.
  • Érdemes délelőtti órákban kiküldeni a levelet, hiszen akkor még többen ülnek gép előtt.
  • Rendszeres témákat tartalmazzon, hogy megérje feliratkozni.
  • Jó, ha idő közönként interaktív az e-mail, hogy bevonja az ügyfelet is. Erre segítség egy játék vagy kérdőív.

És a szükséges rossz: kötelező a levél alján elhelyezni a „Leiratkozás” lehetőségét. Ennek is van haszna, hiszen ha nem érdekel valakit a szolgáltatásunk, akkor jobb, ha nem igényli, hogy ne legyen felesleges a kommunikáció.

 

Képek forrása: www.pexels.com



error: Tartalom védve!