Honnan érkeznek a leendő munkavállalók?

PNGN, vállalkozás, marketing

Honnan érkeznek a leendő munkavállalók?

A marketing eszközeivel nem csak az a célja egy vállalkozásnak, hogy több vevő figyelmét szerezze meg. Fontos, hogy a leendő dolgozók is felkapják a fejüket a hirdetésekre, márkára, arculatra.

Mivel a leendő munkavállalók a folyamat motorjai, így érdemes tudni, hogy honnan lehet számítani a megkeresésükre. Talán nem meglepetés, de az érdeklődők legtöbbje az adott cég honlapját veszi górcső alá (53%). Mivel már nincs vállalkozás Facebook oldal nélkül, így feltételezhető lehetne, hogy az is az élen szerepel. Ehhez képest, az amerikai kutatások azt mutatják, hogy a social media-n szereplő információk nem bírnak hatalmas relevanciával.

Bár Magyarországon nincs akkora népszerűsége, külföldön egyre nagyobb teret nyer a LinkedIn, ami a megkeresésben a második helyet foglalja el 38%-kal. Ez a felület és a HR osztály valamennyire összefügg, már csak azért is, mert bár még nincs nagy tere hazánkban, a HR szakértők közül (főleg a nemzetközi cégek esetében) Magyarországon is sokan használják ezt a platformot. A böngészők és a céghez tartozó kapcsolatok azok, amik még 30% feletti megkereséssel bírnak. Ebből is látszik, hogy nem csak Magyarországon számít, hogy ki milyen kapcsolati tőkével bír, hiszen az biztosabb kapocs, mint akár egy végzettség.

Mindenesetre ha valaki igazán hatékonyan akarja megtalálni álmai munkáját, akkor érdemes minél több csatornán keresztül értesülni. Munkaadói szempontból pedig jó tudni, hogy mely felületeken szereznek információkat általában az érdeklődők.

Borítókép forrása: www.unsplash.com