06 márc Túl elfoglalt vagy, hogy elolvasd ezt a cikket
Ahogy a hétköznapi életben, úgy a mai felgyorsult marketing világban is működik a fordított pszichológia. Ezt az eszközt használta fel az eToro is, amiben nem akárki segített, mint Alec Baldwin.
A fordított pszichológiának a lényege, hogy valami olyan dologra kérjük a hallgatóságot, aminek az ellenkezőjét várjuk, és ezt ők meg is teszik, kedvezve ezzel nekünk. Ezzel a fegyverrel próbálkozott az eToro a YouTube kampányában. Alec Baldwin varázslatos orgánumával arra kéri a csatornákon szörfözőket, hogy nyugodtan nyomják el a hirdetést. Erre persze mindenki csak azért is belehallgat a monológba.
Minket ugyanis meggyőzött, és egyszerűen nem tudtuk nem végig hallgatni a hirdetést. A videó első 20%-a a figyelemfelkeltésről szólt, és utána már mondhatta a tényleges mondanivalót.
Ezt a kampányt megelőzte egy hasonló Baldwin videó, melyet úgy kezd, hogy „Kitalálom, túl elfoglalt vagy, hogy megnézd ezt a videót”. És nyilván senkit sem érdekelnek ezek a hirdetett kampányok, de erre a mondatra dacból csak azért is meghallgatják a sztárszínészt. Aki elmeséli, hogy biztos mindenki túl elfoglalt arra, hogy a világ legnagyobb cégeinek részvényeiből vásároljon (mint például Google, Tesla vagy Amazon). Pedig ez az általa promótált felületen ez varázslatosan egyszerű (nem mellesleg, erre Magyarországon is van nemzetközi háttérrel rendelkező szolgáltató ).
Érdemes megnézni a videót, és a színész magával ragadó beszédét. Természetesen nem elég csak a fordított pszichológiát használni, szükséges volt egy nagy név a kampányhoz, na és persze rengeteg hirdetés a videók közti reklámrészben. És a célt a hirdető elérte, a közönség nagyobb arányban hallgatja végig a mondandót és lát lehetőséget a szolgáltatásban.
(Borítókép forrása: dailyhodl.com)