13 febr Szoktál hírleveleket írni?
Ez egy rendkívül érdekes témakör. Igazság szerint mióta az online marketing világában mozgunk és tevékenykedünk, talán nem is tudnánk annyira vitatott témát mondani, mint a hírlevelezés. Mondhatni ez az online marketing Elon Musk-ja, mert sokan vannak róla jó véleménnyel, sokan temetik, de egy biztos mindenkinek meg van a saját véleménye. Közelítsük meg objektíven ezt a témát!
A hírlevél szerepe
Még nagyon régen a hírlevelek voltak az első jelentős lehetőségek arra, hogy kommunikáljunk a potenciális, vagy már meglévő ügyfeleinkkel. És talán pont amiatt, hogy ez egy relatív régebbi technika, nagyon sokan le is írják. Majd amikor számos cég ezzel eredményeket ér el, akkor kiderül, hogy újra működik ez a rendszer. Aztán megint eltemetik. És ez így ismétlődik folyamatosan az évek során. A mi véleményünk az, hogy egy jó hírlevél sorozatnak (persze gondosan kezelve, és mérve) mindenképpen helyet kell szorítani a cégünk marketing gépezetében. Viszont önmagában csak a hírlevelek nem lesznek elegendő az elérni kívánt sikerekhez.
Miről szól a hírlevél?
Először is különböztessük meg a különböző típusokat. Értelemszerűen máshogy kell kommunikálnunk egy friss feliratkozó ügyféllel, mint egy törzsvásárlóval, vagy akár mint egy egyszeri vásárlóval.
Egy hírlevélnek számtalan célja lehet. Hirdethetünk vele egy új szolgáltatást, vagy terméket. Bemutathatunk egy új honlapot vagy oldalt. Tájékoztathatjuk ügyfelünket az őt is érintő friss hírekről. Felhívhatjuk a figyelmét egy akciónkról.
Éppen ezért van szükség arra, hogy tisztában legyünk a vásárlóinkkal, látogatóinkkal, és egy gondosan felépített hírlevél rendszerbe kerüljenek bele, nem egy ad-hoc jellegű néha beeső üzenetet kapjanak.
Mi a titka?
Azért nem egyszerű jó hírlevelet írni, mert nagyon sokan írnak. És így sokan nem nyitják meg az üzeneteket, legalábbis nem mindegyiket. Viszont amennyiben a Te szolgáltatásod valóban egyedi, és nagyon szeretik az ügyfelek, akkor meg vannak azok a technikák akár már a cím megírásához is, hogy messze az átlag feletti megnyitási arányt elérjük.
És akkor jöhet egy igényes, minőségi képekkel pontosan megszerkesztett üzenet. Innen pedig már csak egy lépés az újabb vásárlás. Szeretnéd, ha Neked is megcsinálnánk a hírlevél rendszeredet?